erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

strand

2016. április 30. - gond/ol/a

anyuuuuuuuuuuuuu

menjünk már a strandra

óbégattam az udvaron

a tűző napon

nyarakon át

 

 

wittenberg bácsi

fogta a fejét

meg be a fülét

a szomszédban odaát

az asztalos műhelyben

hova mentem

ha anyu valahol járt

 

néha még vissza is kiabált

a bácsi csúfolódva

anyuuuuuuuu anyuuuuuuuuu

mikor hagyja már abba

ez a lány….

 

Anyu közben fent a lakásban

tett-vett, rendet csinált

mindig úgy ment el otthonról

mint aki királyi vendéget vár

látogatóba visszafelé

Bárkivel jöhetünk haza

mondta mindig

s rendnek kell lenni

miattunk is.

 

Ez persze időbe telt

meg az étel bepakolása

főtt kukorica konyharuhába

meg egyebek

 

azért leértünk délutánra

a Maros partjára

s igy Wittenberg bácsi is

szieztázhatott még eleget

 

kint meg én serénykedtem

úsztam, tornáztam

olyan bátor voltam

a korláton

nem is kapaszkodtam

úgy mentem végig

mint egy rutinos

kötéltácos

bravúroskodtam

s dacoltam a vizárral is

 

önfeledt és boldog

voltam én

 

már túl és még innen

életem nagy örvényein

 

hányódó életfolyóm

gyerekszigetén    


            (emlékcserepek)

 

 

ápr 27

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr1008675330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2016.05.01. 10:26:12

Sűrűsödnek a fiatalkori visszaemlékezések. Valljuk be, gondtalan volt. A körülöttünk zajló események tudatunkba nem hatolt be. Nem szoríthatta ki egy folyóparti strand képét.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.05.01. 12:47:08

. tudatosan irom az emlékcserepeket immár. és kifejezetten csak a gyerekkorom)ról! a 3 és féléves unokám mondta a napokban , hogy meséljek, kérdeztem, miről, mondta magamról...de semmiképp se gyereknek valók ezek az emlékmesék! szerinted?

és tényleg csak úgy jönnek elő (hazafelé a vonaton, kb két és fél órás ut...12 db :) szellem a palackból, nem lehet visszatuszkolni...:) tán nem is akarom, mert sokmindere utólag világit rá, és elrendez... (az utolsó sorok általában erre utalnak)

Drizari 2016.05.01. 16:32:11

De, való. A gyerekkori élményeket mindenképp el kell neki mesélni, még akkor is, ha egy - két kifejezést hirtelen nem ért. Majd rákérdez.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.05.01. 16:52:07

én is igy gondoltam... ha nem is gyerekversek ezek, de ha egyszer érdekli is a nagyanyja ...hazudni meg nem szabad., nincs is értelme. mindenképp neki szánom, persze kérdés , mikor olvassa el, ill olvassák el neki... (anyja szerint biztos várni kell)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.05.01. 16:54:32

holott ő ekkoriban már irt (illetve magnóba mondott) is verseket... "gyereknek lenni" mek.oszk.hu/02900/02983/02983.htm (ezek se voltak túl vidámak... nem tudom, ezeket mikor szánja a fiának :)

CsipkeRózsa 2016.05.01. 18:22:46

@gond/ol/a: lemásoltam Ipad-re a "gyereknek lenni" verseket.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.05.01. 19:38:38

@CsipkeRózsa: nem tudom, azon rajta vannak-e az illusztrációk... (amúgy megvan könyvben is)
süti beállítások módosítása