erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

nadrágszerepek

2016. április 17. - gond/ol/a

mikor a gonosz

Hámán szerepét

osztották rám

a háború utáni purimon

a zsidó napköziben

lány létemre

anyám kétségbe volt esve

mért nem Eszterét kapom,

a kedves szép zsidólányét -

de beletörődött

 

aztán általános iskolában

Nyilas Misi lehettem szerinte

de nem valami színpadon

hanem az igazságtalan

igazgatónő révén

az iskolafolyosón

hova kirángatott

egy iskolai hiányzás után

ros hasono és

engesztelónap között

Hámánként üldözött

ezt anyám már nem tűrte

átiratott más helyre

 

anyám mindig szoknyában járt

de harciasabb volt, mint egy oroszlán

ha -úgy vélte – lányát meg kell védeni

kit anyámasszony katonájának hitt

natessék, ez egy nadrágszerep volt…

 

megint

 

 

   (emlékcserepek)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr298634232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2016.04.17. 18:50:50

Lám, lám ... Hámán Kató utca is már csak Csongrádban van, megváltoztatták még az iskolaneveket is.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.04.17. 20:36:20

könyörgöm ez nem az a Hámán!!! egész más...A zsidó történelmet kellenek kicsit hozzá tanulmányozni,ill. purim (vagy a sorsvetés) ünnepét iOtt szerepel ez a Hámán, akit inkább Hitlerrel lehetne összefüggésbe hozni, amennyiben ő is el akarta pusztitani a zsidókat. csakhogy Eszter "kedves, szép zsidó lány"megmentettte őket. Az iskola, amiben a másik "nadrágszerepben" (Nyilas Misi van szó, Szegedi utcai volt akkor , (50-es évek eleje) most Bartókről elnevezett, mert zenei is.
Meg mondom őszintén, nem értem, hogy lehetett ennyire félreérteni, összekeverni...de rosszul irhatok! :(

Drizari 2016.04.17. 21:59:31

Persze nem az a Hámán, de hirtelen ez jutott az eszembe. Nincs semmi kapcsolat a két Hámán között, és semmi hátsó szándék nincs a női Hámán fölemlegetésével. Mindössze a Hámánról elsőre nekem a Kató ugrott be.

Klári Bodó 2016.04.18. 09:41:38

Látom én is, hogy fájós lábbal a biciklire támaszkodva hallgatja valaki Urbancsok Zs. emlékbeszédét.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.04.18. 10:56:57

Delmagyar? előre bejeleentettem, hogy én biciklitúrázok, nem sétálok...azt mondták, más is lesz (de ők a zsina udvaron hagyták a kerékpárt, én tudtam, mert hozzám nőtt:) pedig most nem is fájt a lábam...

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.04.18. 11:03:59

@KapitányG: most látom, hogy Klári is általad ismerhetett fel, ahogy kinövök a szónok derekából a háttérben, még féilg láthatóan is szélesen:) De neked is mondom, a Népszabadságban a lányom látható és olvasható! (már a szombatiban is volt egy bevezető interjú, de Makón nem kaptam, csak ezt láttam on line: http://nol.hu/kultura/dolgok-amelyekrol-beszelunk-1611513#!kalooga-22102/~irodalom%20~j%C3%A1t%C3%A9k%5E0.75%20~N%C3%A9pszabads%C3%A1g%5E0.56
azaz:
http://nol.hu/kultura/dolgok-amelyekrol-beszelunk-1611513#!fb-kalooga-22102

CsipkeRózsa 2016.04.18. 13:39:24

Én itt láttalak először:

www.delmagyar.hu/mako_hirek/makoi_megemlekezes_a_holokausztrol/2471022/

A Nol cikket is olvastam.

Mit jelent az, hogy az emlékjelet átadták az önkormányzatnak? Miért?
süti beállítások módosítása