erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

életértékelés

2016. február 04. - gond/ol/a

(ha már volt évértékelő, álljon itt ez az életértékelő(?)  de legalább is mérlegelő ...  (még 2015- szeptember 18-ról, azaz a "megtérés szombatjáról")

fehérbe öltöztem

természetes anyagokba

templomba nem megyek

a mienk letarolva

már ötven éve

a többi testemnek

messze lett

a temető is messze

hova ilyenkor menni kéne

s göröngyös az út oda

veszett rókák fészkelték be

mint mondja

miamiba szakadt

hazánkfia,

szülei megrongált sírja

szemben nagyszüleimével

jaj nagyapa és nagymama

mivé lettem

rátok öregedtem

az életem hogy lett

ily mostoha

számba kéne vennem

rendbe tenni

a maradékkal

még kezdeni valamit

de nem tudok lehajolni

a földig, s hozzám se

hajol le senki

gerincem nem is engedi

csak majd esni

hullani

ahogy a gravitáció

téteti

 

nem hittem

hogy így el lehet veszni

menet közben

még a cél előtt

kényszerpihenni

fájdalommal

várva mind rosszabbra

halál előtt

s ott ugyan mi vár

már újra sejtem

a semmi

vagy a minden

de oly mindegy

innen kiszakadás

és mit hagyok itten

valami maradandót

talán semmit sem

 

tanultam szorgalmasan

s tanítottam hűen annyit

jó lánya voltam anyámnak is

valameddig

mert örökké

nem lehetünk azok

és anyának is

csak addig

míg felneveltem

s útjára engedtem

lányom szabadon

lányom ki már anya

én meg unokám

láthatatlan nagyanyja

egy hang a telefonba

esetleg skypon egy arc

van lábad, dolgozol

unokám ezeket kérdi

s mit lehet válaszolni

van, csak beteg,

dolgozott eleget

de már öreg

s nyugdíjas is

fiatalabbnak kéne lenni

rohangálni vele

s tartani előre, fel

a csillagokig

 

nem hittem

ilyen hamar

itt terem

utam vége

s hogy már csak

ülni volna kedvem

vagy feküdni

vagy azt se

mert az is fáj

pedig élni muszáj

 

fáj a sok

félbemaradt terv

és az utak

miken járni

el se kezdtem

s nem is lépek már

rájuk soha,

igaz elmondhatom

a saját utam jártam

mindig

s következetesen

még összetakarítom

mit szétszórtam

lehet köztük kincs is

sok érzés és gondolat

egyebem nem volt

és nincs is

 

kár hogy nem kellett

annyira másnak

mint amennyire

adni én akartam

de nem akarom

hogy semmibe

vesszen

se hogy még

bent rekedjen

mit valaha

akartam

 

söprögetek

s mindent nem

szórok ki

 

még írok újat is

ha úgy adódik

valaki üzen bennem

 

még valami fontosat

meg kell tennem

míg engedtetik

 

unokám egyszer

talán elolvassa

s megtudja

ki is volt a

nagyanyja

hogy több

szeretett

volna lenni

neki is

nagyanyább

nagyanyja

 

s talán tovább viszi

az őseinkkel együtt

kiknek tartozunk

 

s mit én nem tudtam

ő elmondja

és megteszi

kiegyenlítve a

számlát

a sor végén

vagy inkább elején

őstenmagunk

istenünk előtt

 

ki most is

csak vár

és néz

a mi szemünkkel

s nem követel

nem is kér

s nem ítél

de mindent belát

 

s most épp

egy madár

kuvikol

a légen át

 

még süt is a nap

lányom esemest irt

jól vannak

én is jobban

bár kérdésére

azt feleltem

majdnem teljesen

persze túloztam

de akkor is igaz

mert nincs is

nálam boldogabb

mint mikor üzen

 

ülök egy teraszon

fagylaltozom

tetőtől talpig

fehérbe

öltözötten

bízva egy

fényesebb jövőben

s őrizve a múlt értékeit

 

 

készülődve

visszatérni

oda

ahonnan jöttem

a mindenbe

vagy semmibe

s remélve

nem lett rosszabb a világ tőlem

vagy nem tőlem lett rosszabb

ha az

mint előttem…

én mindig csak jót akartam

neki

 

éltem

ennyire tellett tőlem

de most bevallom

megtörötten

rossz lenne

ha kiderülne

hogy jobb se lett

a világ

egy kicsit se

általam.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr858360972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsipkeRózsa 2016.02.05. 18:52:04

ZorróAszter készített egy összesítő lapot, ahová be lehet tenni a volt nolblogosok blogjait. Mivel nagyon szétszórtan blogolnak, erről a lapról meg lehet nyitni a blogokat. Nem kell keresgélni. Sokan nem tudnak róla, vagy elfelejtik használni. Ha akarod, nézd meg:

exnolbloggerek.uw.hu/
süti beállítások módosítása