erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

itt van az ősz...

2015. november 01. - gond/ol/a

itt van az ősz, itt van újra...

...s szép mint mindig, énnekem ... is, nem csak Petőfinek,

de nem biztos, hogy "szeretem"... mintha túlságosan is szomorúvá tenne, leszámítva azt a gyönyörűséget (és így örömöt is), amit a szépségével tud okozni. És az nem semmi! Sőt, egyre szebbnek tűnik, évről-évre, csak ne emlékeztetne az idő, az élet (el)múlására is, de hát úgy látszik e 2 dolog együtt jár: minél veszendőbb valami, annál inkább ragaszkodtat és tűnik szépnek, felértékelődve (tudta ezt már persze Petőfi is, a Szeptember végénben meg is irta gyönyörűen....... elhull a virág, eliramlik az élet... és az ő nyomán (is) Kosztolányi, (aki nem véletlenül tartatta épp ezt a sort a magyar irodalom legszebb sorának)...

de azért ő is tudott: l.Szeptemberi áhitat
Vörös hervadás,
Októberi táj


és íme az én októberi tájam, a városomban, képekben, nem én "csináltam", én csak megláttam, elém jöttek a képek, csak le kellett fotózni,

 

http://alizfotok.blogspot.hu/2011/10/blog-post.html?spref=fb


 

néha ugyan meg akartam lesni egy-egy hulló levelet,(a szélcsöndben), egyszer sikerült is, ahogy éppen földet ér, de oldalt észrevettem -szerencsére- egy, a levegőben még perdülve szállót is, és úgy döntöttem, hogy a Radnóti által rég feltett kérdésre:

S halott-e már a perdülő szirom,(itt és most nem fehér tulipán szirma, hanem őszi levél), ha hullni kezd? vagy akkor hal meg, hogyha földet ér?

válaszom az, hogy még akkor se halott!

Nézd az avart, s olvasd hozzá Weöres Sándort, (Harmadik szimfónia) megerősítésül:

Az élettelen avar is röpül.

Ne hidd, hogy a rögben alhass.

Madárka sír, madárka örül,

néz a hatalmas.

...

Kinyílik a táj,

lehunyódik a táj-

az üresség öntözi szélét!

Sugarak izzó füzére alatt

meglelheted százszor sirodat,

mégsem lelhetsz soha békét.

Az élettelen avar is röpül.

Ne hidd, hogy a rögben alhass.

Szél körme kapar a sír körül,

és vallat a fény, a hatalmas.

 

(2011. november 1.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr268329238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

349773 2015.11.01. 18:30:02

Ady Endre Az Ősz dicsérete Egyszer csak, észrevétlenül A fa alá avarszőnyeg kerül. Megállsz a mélázó napsütésben, Gyönyörködhetsz az őszi ködben. Ezer színnel festett képek, Mind a szívedbe égnek. Nincs még egy évszak, Mely ennyi pompát rejt Fejedre kedvesen gesztenyét ejt. ......

13282 2015.11.01. 18:38:15

szerintem ez nem lehet Ady, cxak neki is van egy ilyen cimű verse, de milyen más stilus és látás:: AZ ŐSZ DICSÉRETE I. Evoé, Élet, be gyönyörű Ősz jött, Talán legszebbik Ősze a világnak, Ma mosoly-csokrát szórom szét a számnak, (Megint virul e búra görbedett): Evoé, Nap, nincsen baj égen-földön. Evoé, Vágy, a Mind igazolója: Él az Élet s az Élet nem beteg. Csuklástól csókon-megistenülésig, Élet, ma hallom csengőn a szavad: Nem milliónyi ilyen-olyan ember, De Ember az Isten igérete S míg ember él, minden győzve halad Teljesülésig, mit csak ember élt S a legkülömbek szent vágy-zászlait Továbbviszik a legkülönb maradtak S Halál nincs a legfurcsább vágyra itt. Evoé, Élet, be gyönyörű ősz jött. II. Ma belül és hősön élnek a hősök, Igaz romlása nincsen semminek, Az ősz megint csiklandós-szomorú, Ragyogásos, nagy szivek a mezők S ragyogásos, nagy mezők a szivek. S ha fájtak a tikkadt, ősi legendák, Hát új legenda kerül, ami lázaszt. Talál a Vágy új legyűrnivalót, Rettegő bút és aggodalmat százat S a vígságos, hatalmas Úr előtt Az Élet mit örömföldbe vetett, Ma is drága és ma is szeretett, Bár egy magyarul is megkötött sorsra Minden egyéb ezerszer könnyebb volna, De él az Élet s be gyönyörű Ősz jött. III. Támadjatok föl, jól-figyelő ősök: Én tömeg-Mának nem adtam magam, Nekem az Ember egy folytonos ember S nekem semmi ma sem vigasztalan. Most épitem vulkánokra a fészkem, De fajtámra is mostan figyelek S most hiszem el, hogy elhinni szabad, Hogy milliókért élhet egy-nehány. Dajka-nóták és tanító szavak Fölzuhognak biborban egybeforrva: Sohse vághat rosszat az Ember sorsa: Ím, tábor vagyok gőgben, egyedül, (Be jól van - vélem - minden, ami van) Szívem napos, víg rétként elterül (Hallom, hogy az egész föld dübörög És átkozódnak, kik máskor imáznak): Ma mosoly-csokrát szórom szét a számnak, Evoé, Élet, be gyönyörű ősz jött. 1914

13282 2015.11.01. 19:03:04

bár nem találok más szerzőt, a google tele van gyanútlanul Adynak tulajdonitással. De az idézetek elég hiteltelenek sokszor ott. még kutatok...nekem rögtöm gyanús volt, hogy ez nem Ady hangja! (s elég megbizható a stilusérzékem) (Sik Sándornak is van egy ugyanilyen cimű verse, de nem ez)

349773 2015.11.01. 19:15:03

Nekem tetszik ez a vers, azt hittem Ady írta. Tévedtem. Nem tudom, honnan vettem, hogy az ővé .

13282 2015.11.01. 19:44:56

[CsipkeRózsa](#3793705) az általam idézett tényleg Ady verset itt találtam: http://mek.oszk.hu/00500/00588/html/vers1003.htm tehát ez (a mek... s ott az összes Ady hiteles forrás) a többi különböző, ellenőrizetlen blog, fórumoldal stb. , ami elém jött, bár rengeteg... egyébként nekem, ha már ősz és Ady, akkor ez a Párisban járt az ősz.... mégha ott nyögők is a lombok...

180524 2015.11.02. 07:33:02

+ Kedvenc évszakom. Megnéztem a fotókat, szépek.

349773 2015.11.02. 12:35:39

@aliz2, ez a különbség az író és a hozzá nem értő között. Te ránéztél a versre, és rögtön tudtad, hogy nem Ady. Én elfogadtam, hogy Ady írta, és örültem, hogy nem egy lehangoló őszi vers.
süti beállítások módosítása