erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

születésnap előtt avagy tavasz a télben

2015. január 11. - gond/ol/a

2015. január 10 hajnal, még alvás előtt, de mégiscsak mondhatom máris, hogy „holnap lesz a szülinapom: 72 leszek.” Gondolkodnom kellett rajta, mennyi is, mert máris (legalább) annyinak tartom magam. Legalább egy éve...Mert mindig is annyinak, amennyibe léptem, s nem amennyit betöltöttem. Úgyhogy holnaptól tulajdonképpen már 73-nak! De hát az az egy év ide vagy oda, ekkora számoknál már igazán nem számit! És már azzal se vigasztalhatom magam, amivel próbálkoznak mások, hogy „mindenki annyi, amennyinek érzi magát”.Mert soknak! Épp ez az... Sokat éltem. S keveset értem (el) Ez a legnagyobb bajom, növekvő éveimmel, fogyó életemmel... Közben tavasz lett. Igen , átmeneti, rendkivüli és hamis. Esős, viztócsás, szürke. Kellett nekem télben tavaszt várni, Shelley módra. Meggondolatlanság ez, és meg is terhelő szivre, keringésre... És úgyis csak átmeneti.Hazug, hamis, csalóka. Születésnapomra lehet, hogy el is múlik ez az egynapos tavasz. Akkor, 72 éve, 1943-ban nagy tél volt. Fagyos, háborús, öldöklős. Én már elkezdtem születni ilyenkor. De három teljes napig tartott, míg végre elő is jöttem. Vagy a lustaság, vagy talán a kinti barátságtalan, rideg és pusztitó világ megsejtése marasztalhatott bent olyan soká. Egyébknt úgy tűnik, nálunk nem szokás világsra sietni. Unokám se siette el 2012-ben... Lányom se, 84-ben, csak nála az orvos sietett, és vette határozottan kézbe az időirányitást. Jól tette. 41 éves -nyilni nem akaró- anyánál nem kockáztatott.. (aztán agitált még másik gyerek világrahozatalára, ha már ilyen sikeres lett az első, sőt,az én sikeres példámmal agitált másokat is „kései” szülésre... (akkoriban nem volt még ilyen gyakori!) Lányom egyébként mindig megkérdezi, a soros szülinapjaimon, hogy milyen érzés ennyi és ennyi évesnek lenni.... Én meg hajlamos vagyok már egyik napot olyannak látni mint a másikat... Lehet, hogy most már – tapintatból- nem fogja megkérdezni? Jó lenne együttünnepelni velük: lányommal, unokámmal, kicsit, ahogy meg is pedzette, de nem szeretem az ünnepléseket, hát még ha rólam szólnának.Az utazásokat meg még annyira se. Lidlben vettem magamnak egy jó, puha, meleg plédet. Amibe bele lehet burkolózni, ha már úgyis olyan sokat ücsörgök öreganyósan a fotelben. Illik hozzá, meg hozzám is már. Sokat laviroztam egy élénkebb bordó és egy komorabb-szolidabb acélszürke közt. Persze, végül az utóbbit, az öreges szint választottam.Pedig a másik a szine miatt még melegebb is lett volna. Meg tán viditóbb is. Meg egy derékövet is vettem, ami könnyebb és puhább, mit a receptre kiváltott. De rá van irva, hogy tartósan nem ajánlatos használni. Ezt se. Több órán át,. Márpedig az utazás Budapestre, a leszármazottaimhoz, épphogy több órás lenne. Minimum 4. Korán le is feküdtem. Elbóbiskoltam. A fotelban, a szürke plédbe burkolózva. Félek a holnaptól. Pedig még csak „készülődöm”. „Születek meghalni. Meghalok születni” (Weöres Sándor”)  Ki tudja? Mózes születésnapja és halálnapja (Zajin Adarkor) egybeesett. Azt mondják, ennek nagy jelentősége van. Jó lenne még nem gondolni ilyenekre. De – elfáradtam. És megvisel ez a tavasz a télben. S én nem tudok (tavaszt) hazudni. ......

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr268328850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

301782 2015.01.11. 20:45:17

Hát akkor Isten éltessen sokáig, egészségben kedves Alíz :)

320591 2015.01.11. 21:08:11

Drága Alíz! Boldog születésnapot! Sandra Bullock Weöres versét csak neked mondja, szülinapodra! https://www.youtube.com/watch?v=DgxW3XoDwc8

320591 2015.01.11. 21:11:28

..és hát születésnap nincs zene nélkül sem! Isten éltessen sokáig! https://www.youtube.com/watch?v=mKkffFTmGcY

321058 2015.01.11. 21:16:16

Mit is szóljon ilyenkor egy hűséges hozzászóló? Tudok én olyat kívánni, amit mások nem kívántak még neked? Még sok verset szabadjon írnod szabad versben, szép , illatos sültet, meg nyerset, egy kis puha libasültet, borral, békességgel, itt van, edd és idd meg. Proszt !!!

267802 2015.01.11. 21:21:33

Bármennyi is az annyi - nagyon boldogat és még sokat!

13282 2015.01.11. 22:18:46

Valika: köszönöm szépen. Most kezdem csak igazán értékelni az "egészség" szót egy jókivánságban! hogy milyen alapvetően fontos... :)

13282 2015.01.11. 22:20:06

2. 3. Quick: nagyon köszönöm, mindjárt hallgatom is. (mig le nem merül a netem:)

13282 2015.01.11. 22:30:51

4. emili: köszönöm, irtam ma is egyet( egy rövid , szülinapi meditáció eredményét...majd lehet, h felrakom..., jó volt az estebéd is, bár rántott hús, nem sült), frissnek saláta, bor nem, pedig akartam... (forraltat), most iszom citromos teát, "békét2 hallgatom közben (a szintén itt ajándékozott Koncz Zsuzsa dalban) - hát rá is férne ... a világnak is... ahogy elnézem, magamból kitekintve. Köszönom a (mindenkori) figyelmes, kedves szavaid..! s hogy mindig számithatok rájuk...

13282 2015.01.11. 22:33:24

5. grincs. Köszönöm! :) (és megfontolom... ("csak előre, sohase hátra")

321058 2015.01.12. 17:30:49

aliz, nemrégiben én is átestem ezen. Ma délután kicsinyt szundikáltam. Felriadva régi képek villantak be. Régiek, akik már elmentek, és körülnéztem. Olyan egyedül maradtam.

320591 2015.01.13. 09:47:41

Alíz, kedves! Most jut eszembe, talán ezt kellett volna születésnapi köszöntőként feltennem... Talán kellemes emlékek is kapcsolódnak ehhez a dalhoz, ha ezt adtad az előző posztod címének! Pót jókívánság szülinapra: Igen, lesznek még szép napjaink! Neked is, nekem is, mindannyiunknak! https://www.youtube.com/watch?v=wykvVS3fCjQ

337519 2015.01.13. 10:03:35

+++ Boldog, derűs éveket, kedves Alíz! " Születek meghalni - meghalok születni " - igen.
süti beállítások módosítása