erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

unokám tekintete

2014. október 20. - gond/ol/a


két éves unokám

méla tekintetéből

 

apám néz

rám vissza

 

aki nem is

láthatott

két évesnek



 

akkoriban ölhették meg

mikor én annyi voltam épp

egy távoli láger mélyén

s ő azt hihette

hitették vele

a messzi Szerbiában

egy rézbányában

hogy mi se élünk



de mi túléltünk



s lett negyven év múltán

egy tündökletes lányom


s általa most

két éve a fiúunokám


aki pont úgy néz rám...

mintha az apám...


kortalan

mint a lélek

melynek valóban

a szem a tükre


ott látom benne

mindkettőjüket


meg azt a sok ősünk

kik előttünk éltek, haltak


mind itt vannak

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr878328800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14479 2014.10.20. 20:49:52

József Attila ugrott be: ... "Én úgy vagyok, hogy már száz ezer éve nézem, amit meglátok hirtelen. Egy pillanat s kész az idő egésze, mit száz ezer ős szemlélget velem." ... :)

13282 2014.10.20. 21:43:41

hányszor eszembe jut... "ők én vagyok már" "az őssejtig vagyok minden ős"....

Magdi anyus 2014.10.22. 20:51:22

Sokszor elgondolkozom azon, hogy mennyi fájdalmas emlékünk van, nekünk embereknek. Én 3 éves koromtól nőttem félárván, apa nélkül. Nem ölték meg. A tüdőgyulladás ölte meg, még nem volt pennicilin. De olyan szegények lettünk, majd osztályellenségek, kevés volt egy élet, a hátrány leküzdésére. Anyám két világháborút, 56-ot, és egyéb nyalánkségokat, valamint két gyermekkel egyedül, a nagy szegénységet élte meg. De nem lehet ezeket még a dédunokákra is ráterhelni.

13282 2014.10.22. 21:06:05

hát nem, de némi vigasz, hogy valami módon mégis továbbélnek bennük az öseink... hát nem? nem mi tesszük, bennük vannak... (ha másképp nem , a gének által) Az meg elég gyakori, hogy nagyszülőre, sőt dédszülőre (ugrással) hasonlitanak igazán gyerekeink, még jobban , mint szülőre - sorsuktól függetlenül. Sajnálom, ha félreérthető volt a mondandóm. Nekem öröm, hogy hasonlit a dédapjára az unokám. És neki se jelenethet ez hátrányt! (nem a sorsokat örököljük, remélhetően) A szembetűnő hasonlóság azt hiszem a fotókról is látható.
süti beállítások módosítása