erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

aprópénz és tehetség

2014. január 30. - gond/ol/a

egyetemista koromban , az egyetemen, környékén, gyakran hallottam, hogy mondogatták valakikre (sajnálkozva, megvetéssel -de tán némi irigységgel is)

- (de kár, hogy) aprópénzre váltotta a tehetségét

bizony még tanárainkra utalva is volt ilyen...

50 év távlatából sokmindent egész másképp lát az ember és ezeken a múltbeli megjegyzéseken csak mosolygok, annak idején se voltam elragadtatva tőlük, de riasztónak tűnt )amúgy is mindent túl komolyan vettem.....

de mi az hogy aprópénz,...?

az aprópénz ugyanannyit ér mint a papir... valójában, csak éppen hogy nehezebb (a súlya), és épphogy nehézkesebb vele bánni bár valójában a könnyebb utat jelzi, a népszerűbbet, a remények nem valóra váltását, elherdálást...? de lehet az is hasznos... végül is...

szerintem az a nagyobb baj, ha valaki egyáltalán nem váltja fel, be a tehetségét (aprópénzre se), hanem őrzi a "párnacihában", semmire , senkire se hasznositva

(de egyáltalán lehet ilyen?!)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr38328642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

179584 2014.01.31. 08:02:51

Gondban vagyok nagymértékü tehetségem aprópénzre váltásával. Itt, Svédországban az apró is nehéz, mert nem aluminiumból van, mint hajdanán otthon. Koromra és egészségi állpotomra való tekintettel nem szeretem az aprótól duzzadó pénztárcát. Elég nekem a boltból hazacipelt szatyor súlya is. Konklúzió: bankkártya - már ahol lehet azzal fizetni!

301782 2014.01.31. 10:51:08

Van az a közmondás: Sűrű fillér, ritka forint...vagy a másik, ehhez hasonló: Sűrű pénz a jó pénz. :)

283390 2014.01.31. 11:43:34

A "tehetség" is, meg az "aprópénz" is, elég rugalmas fogalmak.... Csak példa... Egy tehetséges keramikus, elkezd bóvlikat gyártani, ezt azért kénytelen megtenni, hogy legyen fedezete értéket is előállítani.... Aprópénzre váltott ? Nem! Csak lehetőséget teremtett... Nagyon sokan, nagyon könnyen mondanak ítéletet, talán csak azért, mert nincs mit felváltani...:-))

13282 2014.01.31. 16:32:32

1-re :) értem a gondodat:), de szerintem az aprópénzre váltáshoz is kell egyfajta "tehetség"...Az apró egyébként itt is nehezebb mint a papir (erről irtam is futólag), jobb szabadulni tőle, mikor az ember már minden pluszdekasúlytól fárad....A szólások nem követik a kor szavát...:) (gyakorlatilag én se nagyon, maradok a kp-nál)

13282 2014.01.31. 16:34:06

2-re é is tudok, sokat hallottam kiskoromban: Ki a fillért nem becsüli, a forintot nem érdemli... (a takaréklapocskánkra fillérnyi értékű bélyegeket gyűjtöttünk-ragasztottunk:::)

13282 2014.01.31. 16:38:53

3-ra igen rugalmas, sokminden (jelentés) beléjük fér a giccsadó ezt a célt szolgálta (fedezet értékre)... valami mindig zavart ebben! szerintem aki giccset "gyárt" , ott már kétségbevonható, az igazi tehetség... az már ezzel fel is számolja (eladja végleg - szerintem, vagy minimum meghasonlik) - szerintem ugyanaz az ember nem is képes rá, legfeljebb intézményileg működhet ez az elv) Itélekezni viszont valóban nem kellene! (nekem mindig is visszatetsző volt mikor ilyen mondatokat hallottam...annak irányában aki mondta. (s mindig volt vaj a fején! -valóban. Node én sem itélkezem:)

283390 2014.01.31. 23:56:53

Kedves Aliz, valószínúleg az én hibám, de nem értem a válaszodat.... Milyen szempontból veszíti el valaki a tehetségét, aki kényszerből átmenetileg "giccset", (bár én bóvlit írtam) gyárt.... Számtalan nagy írónk pl ponyvákat írt, amikor nem volt éppen pénze... És még lehetne sorolni.... Einstein szabadalmi hivatalban volt írnok mielőtt forradalmasította a fizikát....Mit is követett el a tehetségével szemben, mert meg is akart élni???

13282 2014.02.01. 00:55:36

oké, visszavonom, de én szerintem az "aprópénz" a giccsnél ill a bóvlinál magasabb kategória. inkább valami rövidtávúságot jelez. Tehát hogy pl valaki kritikákat , v napi cikket ir doktori disszertáció helyett Tudom , nem jó a példa, de azt akarnám érzékeltetni, hogy minőségi , kvalitásbeli különbség mégse akkora, Mint a bóvli meg műalkotás közt. Ha tudok jobb példát, majd megirom. (Igen, sajnos a megélhetés szól közbe! a mindennapok fenntarhatósága, és az nem is honorálja a nagy terveket, pontosabban a nagy tervek nem honorálódnak megfelelően - legalább is mig teljesülhetnének.... egyébként én sem itéltem el soha az aprópénzre váltókat, pláne , ha később vagy jobb időkben mégis csak előrukkoltak valami jelentősebbel...:) (egy relativitáselmélettel - mondjuk :), de sokszor előfordul, h maradnak az "aprópénznél", elvesztik az ambiciójukat. (nota bene a "tehetségüket ' is - mert már nem teszik, amit korábban tehettek volna. A tehetség amúgy is "csak" lehetőség. Valóra váltás ("tett") nélkül - semmi, csak igéret... :( Sajnálom...

283390 2014.02.01. 11:19:36

Igen így, ebben a megközelítésben igazad van, Az előbbit nagyon sommásnak éreztem és általánosításnak... Koszonom...:-))

13282 2014.02.01. 11:38:31

én is köszönöm, nehéz mindig mindent és differenciáltan elmondani - pár sorban (kommentben pláne:)
süti beállítások módosítása