erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

sámándobok...szóljatok

2013. október 29. - gond/ol/a

nem akartam a kiállításmegnyitó után ottmaradni a számomra (eddig)ismeretlen nevű (egyébként a közeli Vásárhelyről való) Fehér József könyvbemutatóján, valamiért a könyve címe se vonzott (sámánvér...lehet hogy a vérfóbiám miatt, mert a sámánok önmagukban inkább érdekelnének) de aztán úgy eltelt az idő, hogy nem mozdultam a kiállítási részleg kényelmes foteljéből -

 

maradtam (gondolván) az események mögött könnyebben ki tudok osonni, csakhogy végig maradtam, mert marasztaltak az idáig is szűrődő hallottak, ha foszlányokban is, amiket aztán le is jegyeztem , (meg fotózgattam is... itt hátul, nem zavarva senkit)

gyerekversekkel kezdett ..két kisfiának: Endrének és Árpádnak irt alkalmi verseket , ők ihlették az apát, akinek - a továbbiakból is kitűnik -, a család az első, a szerelem, a szeretet, kicsit pátoszosan is, és meghatódva önmagától. (egyébként a magyar kultúra lovagja , és valóban lovagiasak a gondolatai, érzései, tisztelni valók, ha nem is a legmagasabb irodalmi nyelven fejeződnek ki. Node mi is az az iroda-lom.... amikor azt hallom, mindennek a szeretetről kellene szólnia, s nem a háborúról, tökéletesen igazat adok neki! Jó, hogy ezt hirdeti... akárhogy is...

aztán megszólal a sámándobolás ami eszköz a földet az éggel összekötni, a felső dimenziókból fontos üzeneteket e lehozni - miközben átrezegtet testet lelket

"boldog asszony anyánk

tekints le ránk

áldásod add..."

hallok egy életfáról szóló dalt...... hetediziglen jönnek vissza az unokák...

örül, hogy 3 hetes az unokája, de külföldön él, felesége most jött vissza, skypon érintkeznek... de inkább az ősökkel foglalkozik..."őseimnek útját járom".."hazatértem, itthon vagyok, ez a hazám"...

nagyapám hivom

nagyapám hol vagy

nagyapám lelkét hivom...

....a címadó novella kapcsán felveti, valóban a szerelem a legfontosabb dolog? s azt mondja igen, s hogy nem a kritikusoknak írnak, hanem az olvasónak - és hogy felelősek mindenért. szívvel kellene írni. De nem kell mindent papírra vetni...

node:

elindul egy dallam

jönnek rá a szavak

mint madarak

...

hej rege róka, rege rejtem

nagyapám hivom

nagyapám hol vagy

nagyapám lelkét hivom...

 

a végén csak közelebb megyek megnézni a sámándob mintázatát, (Ditrói Zoltán kezében)

Igen, jól sejtettem, "az élet virága" van rárajzolva...

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr368328538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása