erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

1966 (nem '65) 2013-ból

2013. szeptember 26. - gond/ol/a
Naplótöredékek 1966-ból:, amit kétszer is visszadátumoztam 65-re:

1965.6. január 6.

Tudtam, hogy el kellett téveszteni a dátumot .
Nem akartam ezt az új évet, de jött, hívatlanul is.Félek tőle, mint bármelyik évtől, eddig.Igaz is, eddig minden évet vártam, Tele voltam vágyakkal, amiket teljesíthetőknek véltem a "következő" évben.Most már túl sok a restancia, úgyse férne be a keretbe nagyon rossz a számíze. - Késő van mindenre, úgy érzem. ...(Aggodalom - ez az életérzésem. Aggaszt ami bennem, ami körülöttem, s ami az egész világban folyik. Zürzavar, káosz, kilátástalanság mindenütt. csupa ok a pesszimizmusra. De azért nem vagyok az. Humorral igyekszem feloldani, ha nem is mindig sikerül.


június 27.
Ma tettem le az utolsó államvizsgámat. Valamennyi jelesre sikerült.Furcsa. Pedig az egész vizsgaidőszakot valósággal átlebegtem. - Semmi felszabadultságot nem érzek. Talán a fáradtságtól? Nem érzem, hogy na végre, elértem, amit akartam. Nyomott a hangulatom.- Egész délután kódorogtam a városban - egyedül - s igazán egy csöppet se boldogon. -

Anyuhoz holnap hazamegyek. Nagyon és állandóan aggódom miatta! Különben Makón, a gimiben fogok tanítani. A színháztudományi tanulmányt is  mégis megírtam, "kitűnő" lett, de státuszt nem kapott az Intézet (A szakdolgozatom is jeles.. és "alkalmas arra, hogy doktori disszertáció legyen belőle")
10-én megyek a SzU-ba, hogy pontosan hova, nem tudjuk. - Pedig mehettem volna Jugóba is, a Dalmát tengerpartra a nagybátyámékhoz - de jobb ez így.  Remélem, látni fogom Leningrádot...


ez évben még egyetemista is ,s már tanár is, közben a diploma osztás, igy néztem ki a diplomaosztó délutánján.. mintha nem repesnék?....

nyáron építőtábor a Szovjetúnióban ("készülés a pályámra" orosz tanításra (magyar irodalomra nem kaptam lehetőséget egyelőre) - ezt az ukázt kaptam, mikor

nem kaptam engedélyt  az egyetemről a rokonlátogátásra a Dalmát tengerpartra.)








Oka partján



Néva partján

Moszkva,1966.  augusztus 8:
Moszkva monumentalitása lenyűgöző. Szeretném minél teljesebben és alaposabban megismerni a várost, de kevés az idő és jelenleg is holtfáradt vagyok.- még gondolkodni és irni és, a lábam pedig tele hólyagkkal.
Holnap Leningrádba megyünk. L iránt szinte érthetetlen és misztikus  nosztalgiám van, mintha valaha már lettem volna ott, úgy vágyom oda - szinte - vissza.. Kíváncsi vagyok, ez az előérzetem hogy válik be. Rám férne egy kis jó.)
Útban haza, 1966 augusztus 18.
...Felbolygatva és vegyes érzelmekkel jövök haza, de a domináns az  "otricatyelnij ottyenok"...Ebben nem kell a politikumot keresni feltétlenül, benne van nem csak a szovjet részről tapasztaltak, hanem a mi csoportunkon belöli észrevételeim, sőt sajátmagam sokszempontú elítélése is egyes helyzetekben, és általában, Szóval egyáltalán nem volt kellemes a nyaram...... de az Ermitázs... és a Néva-part megérte!... Moszkvát egy csöppet se tudtam megszeretni, embereit se... Megyünk haza és ennek örülök.
1966. szeptember 23.
Vallomásaim áttettem készülő "irodalmi alkotásomba"  Ott igyekszem a lehetőségekhez képest  mindent elmondani: tehát a visszaemlékezésből a jelen sem hiányzik, a legmaibb jelen, persze csak mint újabb kiúttalanságot jelentő "perspektíva". Túlságosan őszinte vagyok a "művemben", ez az irodalmiságának nem árt, a gyávaságomat viszont alaposan kikezdte....

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr368328512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

301098 2013.09.27. 12:49:25

Tyúúú! Nagyon szexi az a hölgy ott fürdőruhában!! (félreértés ne essék, nem a saját nememhez vonzódom, de még így női szemmel is)

301098 2013.09.27. 12:56:49

Ja! meg még: ugyan utáltuk az oroszt mind általános iskolában, mind gimnáziumban, de azt a táblázatot az orosz nyelvtanról igencsak saláta állapotban, s a sok költözés ellenére még mindig őrzöm. Szerencséjére kevés helyet foglal. :) Utáltuk mondom, ugyanakkor sajnos már csak a gimi 4. osztályában új tanár nénit kaptunk, s ő már nemigen erőlködött a megtérítésünkkel, helyette orosz irodalommal meg játékkal töltöttük inkább az órákat, s láss csodát! Amikor lejátszotta magnóról a saját szavalásával Szimonov Várj reám című versét, mindenkinek leesett az álla!

301098 2013.09.27. 13:07:14

Lehet egy kérdésem? Hogyan írják le oroszul azt, hogy "pepita" (Mint A Mester és Margaritában Korovjov, ill. az ő zakója)?

301098 2013.09.27. 13:33:14

Bocsánat Aliz, hogy ilyen sokszor jövök ma, úgy látszik, valamit beindítottál bennem az orosszal. Szimonov: milyen csúnya férfi (szerintem legalábbis), a lélek mégis milyen széppé teszi! http://www.youtube.com/watch?v=VuzLAkf7Dik

321058 2013.09.28. 21:46:12

.... a diplomaosztó délutánján. Ha kicsit homályosabb lenne a kép, vagy nem lenne olyan éles az emlék, ... Hihetetlenül hasonlítasz, ... DDDD

13282 2013.09.30. 20:26:48

...node kire ? Mikor? csak hogy mer már magamra SE!

321058 2013.10.01. 12:47:03

Aliz, node kire? Egy álomra, egy ajándékra, már az emlékeimben örökre élő valakire.
süti beállítások módosítása