erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

Georges Sebastian munkássága

2023. november 27. - gond/ol/a

 

 

 

 

Ladányi Ida
édesanyád

 

 

Löwinger Mária (Bárány)
édesanyja

 

 

Bárány Irén (Ungár)
anyja

 

 

Ungár Mária (Vissza)
édesanyja

 

 

Eliézer Bak József rabbi
apja

 

 

Dr. Izrael Isidor Back
fia

 

 

Vica (Hedvig) Sebestyén
lánya

 

 

George Zsigmund Sebastian
fia

 

 

 


LP-LISTA
 / AUDIO ÉS ZENE KÖZLÖNY /  A REMINGTON OLDALA   / 7" LEMEZGALÉRIA
 /VISSZA

 

 

 

Georges Sebastian (1903-1989)

 

 



 

 

 



 

Georges Sebastian 1950 körül.
A kép az 1952 őszén megjelent Urania URLP 7061 borítójáról készült.
 
 
Georg es Sebastian Uránia-felvétele Liszt Faust-szimfóniájáról.
 
 
 
 


 
 
Symphony Fantastique a Remington Records által engedélyezett német Diamant kiadóná



 

Egy régi enciklopédiában azt írták 

hogy Sebastian eredeti neve Sebestyén György, de ő nyugatosította George Sebastianra. Mivel 1947-től Párizsban élt, keresztnevét 

francia módon Georges-szal írják, bár gyakran George néven is szerepel.

 

És a családnevét néha Sebastiennek írják

 

Georges Sebastian 1903. augusztus 17-én 

született Budapesten, és 

 

(a Larousse Encyclopedia szerint) 

1989. április 12-én halt meg Hauteville-ben (Yvelines), 

Párizstól délnyugatra.

 

A Remington R-199-176 jegyzetei a következőket említik:

) Weiner Leónál és Kodály Zoltánnál tanult. Bruno Walterrel vezényelt 

Münchenben, majd az Egyesült Államokba érkezett a Metropolitan 

Opera House segédkarmestereként. Pályafutása visszavezette Európába, 

ahol a hamburgi,lipcsei, berlini és barcelonai Operaház karmestereként dolgozott. 

Visszatért Amerikába, hogy fellépjen a Buenos Aires-i és Rio de Janeiro-i

 Operával, a San Francisco-i Operával és a CBS országos hálózatával. 

1947 óta a Párizsi Nagy Opera első karmestere és a

 Concerts Colonne Paris rendszeres karmestere.

 

A legtöbb zenekedvelő számára Sebastian a La Tosca (Puccini) 

második felvonásának élő előadásának karmestereként ismert, 

Maria Callas és Tito Gobbi közreműködésével a

 "Théatre National de l'Opéra de Paris" zenekarával és kórusával

 decemberben. 1958. 19. (Maria Callas: Debuts à Paris, 1958), 

együttműködése Kirsten Flagstaddal 1948-ban és 1951-ben, 

valamint Leontyne Price párizsi debütálása az Aidában.

Georges Sebastian – karrierje csúcsán – 

számos művet rögzített az Urania kiadónak:

 

Albeniz (Ibéria), Dukas (C-szimfónia, La Péri; C-7097), 

Fauré (Pelléas et Mélisande; C-7097), Franck (Les Djinns; 

7099), Schubert: (3. és 6. szimfónia l'-vel Orchestre 

des Concerts Colonne; 7137), Granados

 (spanyol táncok; 7144), d'Indy 

(Istar-variációk; C-7115), Lalo 

(Rhapsodie Norvégienne, 2. szimfónia; C-7156), 

Liszt (Dante szimfónia; C- 7103), Liszt 

(Faust szimfónia; C-606), Prokofjev (4. szimfónia;

 A-7139), A tékozló fiú (Prokofjev; A-7139), 

Respighi (Brazil benyomások; A-7144), 

Saint-Saëns ( Carnival of Animals; C-7099), 

Schubert (3. és 6. szimfónia; A-7137).
Az Urania számára a 'Thais' (Massenet; B-227) 

és a 'Werther' (Massenet; Juyollal, Legerrel, 

Richarddal, Rouquettyvel, Bourdinnal, 

233 (3Lp) és az angol Decca 'Lakme' 

( Delibes; London 5134).

Halász László , a Remington Recording igazgatója természetesen ismerte honfitársát, és felkérte Sebastiant, hogy készítsen felvételt a Remington Records 

számára a RIAS Szimfonikus Zenekarral és a 

Teatro La Fenice Zenekarával.

 

 


A Symphony Fantastique (R-199-176) Remington Musirama borítója

 

A Symphony Fantastique (R-199-176) Remington Musirama borítója

 

 RIAS Szimfonikus Zenekarral a Remington számára rögzített:

R-199-174 - Wagneri kedvencek: Tannhäuser (Előjáték a III. felvonáshoz, A vendégek érkezése a Wartburgba), Lohengrin (Prelúdium a III. felvonáshoz), Meistersinger (Prelúdium, Tanoncok tánca és március).

R-199-176 - Symphonie Fantastique (Berlioz). A Patachon francia weboldal szerint ugyanez a felvétel elérhető volt a Musidisc RC 830-on, és a karmester neve Thomas Greene volt, aki a Londoni Fesztiválzenekart vezényelte, és felvétel éveként 1966-ot említik.

R-199-177 – Wagner-nyitányok: Lohengrin (1. felvonás előjátéka), Meistersinger (1. felvonás előjátéka), Tannhäuser (1. felvonás nyitánya; Bacchanale)


 

Wagneri kedvencek a Remington R-199-174-en – Kaebitz borítója

 


Wagner-nyitányok a Remington R-199-177-en – Kaebitz borítója

R-199-208 – Coppélia (Delibes) szvit – Anatole Fistoulari által vezényelt 

Sylvia szvittel párosítva. 1967-ben ezeket az előadásokat újra kiadták az 

Everest 6116-on (mono) és 3116-on (sztereó). A felvétel sztereóban való

 elérhetősége azt bizonyítja, hogy Gábor Don és Halász László sztereóban

 készítette ezeket a felvételeket, igaz, nem 35 mm-es filmre; a 35 mm-t csak

 

 

 az Everest használhatta az eredeti szalagok kezdeti átvitelére;

 de nem valószínű, hogy így működtek. Az Everest-kiadás nemcsak azt mutatja, 

hogy ezeknek a felvételeknek a hangtechnikája kiváló volt a felvétel évében, 

hanem az előadások is figyelemre méltóak.

És a Teatro La Fenice-vel:

R-199-175/2 – „Cavalleria Rusticana” (Mascagni) – 2 rekord.
Ez a teljes felvétel a „Teatro la Fenice”-vel, George Sebastian vezényletével, Teresa Apolei, Pina Geri, Antonio Spruzzola Zola, Piero Campolonghi és Letizia Del Col énekesei voltak. Ez a készlet felváltotta a korábbi felvételt Erasmo Ghiglia karmesterrel, aki a Fiorentino Kórust és Zenekart vezényelte. , valamint énekesek Vassilka Petrova, Edward Ruhl, Ivan Petroff és Benucci.

 

További felvételek készültek Georges Sebastian vezényletével, 

de a Remington nem adta ki, mégis megjelent a németországi 

Tefi Schallbänderen:


* Ponchielli: Az órák tánca
* Rimszkij-Korszakov: Orosz húsvét (a Bertelsmannon 

megjelent Capricio Italiennel, Wolfgang Sawallisch vezényletével). 

HIFI 13 134)
* Saint-Saëns: Danse macabre
* Saint-Saëns: Bacchanale Sámsonból és Delilahból

 


955 márciusában a holland zenekritikus Jan de Kruijff áttekintette Sebastian előadását a Symphony Fantastique című havi lemezmagazinban, a 'Luister...'-ben, és a kiadást 

Willem van Otterloo (Philips), Eduard van Beinum (Decca) már meglévő felvételeihez hasonlította. Pierre Monteux (RCA) 

és Igor Markevitch (Deutsche Grammophon). Bár az utóbbi karmester teljesítménye volt a „nyertes”, George Sebastian Remington-lemeze dicséretben részesült. De Kruijff írta:

A Musirama-rendszer szerinti Remington-felvétel a hanggazdagság megnyilatkozása. A fellépők, a RIAS Szimfonikus Zenekar George Sebastian vezényletével ragyogó 

előadást ad. Több esetben úgy tűnik, hogy a hatások egy kicsit lennének. A hangszercsoportokat túlságosan egyéni módon kezelték, ellentétben az (angol) 

Decca-felvétellel, amely ezt nélkülözi. Hallgatás közben az a benyomásunk,

 hogy nem a teremben ülünk, hanem úgy néz ki, mintha a zenekaron sétálnánk át,

 és egyik pillanatban az első hegedűk közé helyezkednénk, máskor pedig az

 ütősszekció szomszédságában landolunk. ami nem eredményezi a mű helyes benyomását. Így a mű átlátszó karaktert kap. A tér megjelenítése jó; 

sajnálatos módon a rézmetszet meglehetősen száraznak hangzik. 

Különösen a negyedik tétel hangzik nagyon szuggesztív. Jan de Kruijff - 1955. március.

Sebastianról van néhány felvétel más kiadóknál:

* Chopin: 1. zongoraverseny Reine Gianolival

 és a Baden-Baden Radio Szimfonikus Zenekarral

 - CLUB FRANCAIS DU DISQUE 368
* Strauss: Der Rosenkavalier, 3. felvonás, 

a San Francisco-i előadást rögzítették 1945-ben 

Lotte Lehmann, Alvary, Rise Stevens, Glaz, - OPERA ARANYKORA EJS 462
* Részletek Bizet Carmen című művéből 

Rise Stevensszel \Connor\Jobin - OA 5X 5 x COLUMBIA 78D. 152
* Massenet: Thais, Boue, Monmart, Riquier, 

Leroy - PRESIDENT UPR 10005
* Részletek a Siegfriedből Kristen Flagstaddal 

(részletekkel a Die Walküre-ből, vezényel: 

Karl Böhm EMI FALP 30311, * un Strauss:
Torószvit A Südwestfunk zenekara - CLUB FRANCAIS DU DISQUE 328
* Thomas: Mignon Janine Micheau-val, Noel Pierotte-tal, Genevieve Moizannal, stb. 3 x LONDON ALA 15
* Két remek előadást rögzített 1963-ban a VEB Deutsche Schallplatten a Német Demokratikus Köztársaság együttműködésében EMI-vel: Schönberg 'Verklärte

 Nacht' és Mahler 'Adagio' című száma a 10. szimfóniából. 

Az EMI ezekből a felvételekből a Gewandhaus Orchester

 Leipzig közreműködésével készített egy nagyon szép

 kiadást, amelyek az Eterna kiadónál is megtalálhatók.

 


 

Rudolf A. Bruil. Az oldal először 2003. január 16-án jelent meg.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr2018268703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása