erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

ugyanazok a könnyek és fények

2022. december 19. - gond/ol/a

 lemaradtam a szegedi hanukáról, gondoltam elmegyek  jobb hiján Makón a 4. adventére is, mikor befutott egy sms B. ZS. tól hogy legyek 4-kor az emlékjelnél , mert meggyújtjuk az első gyertyát (mi is)

megörültem neki (majd legfeljebb kések az adventről, annyi baj legyen)

össze is verődtünk, bár sajnos megfogyatkozva, Zs. húga után nemrégiben a férje halt meg...

meggyújtottuk a gyertyát.(Zs lánya) .

 

 

s érzem, hogy mellettem Zs. sir, rá néztem, szabályosan potyogtak a szeméből a könnyek...

elénekeltük a Moaj zut...

boldog hanukát kivántam, Hag Saméach

és át karikáztam a hagymatikum elé, az adventi koszorúk, meg karácsonyfa szinhelyére

ott énekelt épp a vagyeskar, majd L (országgyűlési képviselőnk) ird és mondd egyetlen karácsonyi mondatot mondott üdvozlésként a mikrofonba! aztán a soros katolikus pap jött beszélni

 

 

ő egy történetet mesélt el, teológus korából, mikor a szegedi Kárász utcán megjelenitették a betlehemi játékot, és észrevették, hogy egy bácsi könnyes szemekkel nézi őket,,, kiderült hogy a felesége meghalt nemrégiben, és megköszönte, hogy fényeik némileg feloldották gyászát

 

gondolom Zs könnyei is ugyanezt jelenthették a chanukai gyertya fényére nézve

 

mert egyformák vagyunk, örömben, szomorúságban - s a fény  is ugyanaz! akár chanukai akár adventi gyertya a forrása

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr818005588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása