erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

honismereti körön

2022. november 02. - gond/ol/a

honismereti körre azért IS mentem, mert tudtam, hogy utoljára a könyvtárba (miután már a múzeum  is bezárt)

nem értem, hogy lehet egy városban teljes mértékben elzárni a kultúrát, ahova eddig is csak szivárgott!

 

az aradi vértanuk családjáról meg a makói református irogató papokról volt szó,,teljes sötétségben, s nem csak a vetités miatt (spórolni kell a villannyal is, ja, melegünk se volt, persze)

azért érdeklődéssel figyeltem a történelmi előadást  (Forgó Gézától mindkettőt) bár az első témáról már volt múzeumi szabadtéri kiállitűs is, a képeket

 

 

 

 

 

sőt SZirbik Miklós mellszobra koszorúzása előtt még a  Mindszenty kiállitásra is vetettem egy futó pillantást, 

 

 

közben egy kedves "honismerő" társ emlitette, hogy hallotta lányom a rádióban, de mivel a kortárs irodalomról beszélt (mi másról) nem érdekelte ...:)engem érdekelne, csak lányom nem avat bele...:)

meg sem emliti már szerepléseit, meg látom a Tiszatájban is megjelent   Egy szörnyeteg c verse...erről se tudok...tudhatok...

meg jut eszembe vetitettek képet Nagy Károlyról is, akinek versei is jelentek meg, 

 

 

és eszembe jutott az én régi magyar és torna tanárom, Nagy Ilonka néni, akinek kedvence lehetettem, s állandóan , ide-oda küldözgetett szavalója (Teli szőlővel a kosár egy fürtöt adok néked...Valerij Brjuszov verse..) no meg tornászbajnoka...(tornaórán mikor lábár emeve bemutatta a gyakorlatot , még a rózsaszin - igaz hosszú - bugyija is kilátszott... meg Nagy Mariska néni is az ősz hajával szerénységével és mozgó protézisével... no és főleg az, hogy a múzeum egy kiállitásán láttam, hogy fiatal korában Nagy Ilonka  is irt verseket (mint az apja)...

 

naszóval picit lekéstük a koszsorúzást,s sőt barbár módon - ahogy a fotón is látszik - le se tettem a biciklit......(de hát ez is Makó, Makó első történetirója szobránál)

 

 

később közelebbről megnézve a szobrot azon töprengtünk, hogy a sujtás a papi ruhán mintha eredeti textil lenne... na majd megkérdezzük a szobrászt, hiszen ő is makói...

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr3217968924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása