erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

ZENE, CSILLOGÁS 2013

2022. augusztus 19. - gond/ol/a

 

a végével kezdem, a legutolsó (ráadásszámmal), amit - tévedésből? - majdnem úgy konferált be Szentpéteri Csilla, a Hagymaház Makói Muzsika színpadán: hogy a koncert első száma következik... (előtte felidézett egy Karaján anekdotát, ahol viccből bejelentette a neves karmester, hogy a nagy tapsra való tekintettel megismétli a koncertet...) itt is volt nagy taps, és ráadások, és ez a legutolsó szám... a csendes, zongoraszóló az esti dal ... amiért nekem igazán érdemes volt eljönni, és számomra tényleg az lett volna igazán jó, ha itt kezdődik a hangverseny és ezen az úton megy tovább, bár ha már 11 óra is elmúlt...

 


 

a Band 4 zenésze, a dobosok , gitárosok stb...áhitattal körülállták a zongorát, és csendben hallgatták ők is e tiszta, szép zenét. Szentpéteri Csilla zongoraművészt.

a csillogó-villogó, látványgazdag, vibráló, harsány crossover koncert záróakkordjaiként...

 

 




Igen, a Crossover királynője - ahogy legutóbb Bécsben titulálták, a "sztár"- gyönyörűen zongorázott. Szivvel, érzéssel, lélekkel és tökéletes technikával. Nem nyomta el a többi, felerősitett "modern" hangszer, a zongora természetes hangját, dallamát.. (és a fényeffektusok foto se vakitottak már)

 

 

nem vagyok ellensége a crossovernek, s semminek ami modern, lehet, hogy a koncert előzményektől hatott igazán és kontraszként, és megnyugtató levezetésként ez a csendes "esti dal" (érdekes, hogy nemrégiben Miklósa Erika is ezzel búcsúzott ugyanezen a szinpadon,s szintén nagy hatást keltve a maga egyszerű nemes előadásmódjával)

De néha elgondolkodtam, amikor a kivetitővásznon is láttam hátul az eredeti klasszikus zeneszerzők képmásait, vajon mit szólnának eredeti zenéjük fura "randevuztatásához" jazzal, salsával, egyéb számukra "anakronisztikus" ritmusokkal, hangzásvilággal?

Paganini arcára a La Campanella 

közben rá is meredtem (belegondolva egy s mást)

 

 

Persze tény, hogy népszerűek... talán azok fülében is , akik amúgy nem hallgatnának Mozartot, Grieget, Beethovent, Vivaldit... node kérdés , hogy őket hallhatják-e, ha ezeket az átiratokat...

 

 

Volt vendég(énekes) is: Zsédényi Adrienn(Zséda)- ő ebben a zenei közegben - tán először - merészkedett más műfajba át (cross)... Sámson és Delilából a Csókária igy hangozhatott pl el...

Mint szinpadi jelenség

 


 

 



elragadó, törékeny mint egy ballerina, olyan Audrey Hepburn-ös finomságú - de a hangja  - mintha egyenetlennek tűnt volna, mintha nem csak a műfajok közt evickélt volna... (pop, sanzon, opera?)

Mindegy, sikerük volt, "elkápráztatták a makói közönséget" - ahogy olvasom a tudósitásokban.

 

Fránya egy izlésem van, hogy nekem mégis csak az az esti dal cseng a fülemben még mindig... nem csillogósan - "csak" csillásan... ahogy kezdhette itt, a zeneiskolában, Istók Margit néninél, meg folytatta a Zeneakadémián, Rómában... még mielőtt a crossover látványos és hangos országútjára lépett volna ...de ez maradjon szigorúan magánvélemény!

 

 

(azt hiszem én a tiszta műfajokat kedvelem, mindenben, s ha minden az, ami...

 

 

http://lineas.freeblog.hu/archives/2008/08/04/miklosa_-_barataival_-_makon/

https://www.facebook.com/szentpetericsilla/info

 

http://www.makohirado.hu/varos-es-videk/csilla-es-zseda-kaprazatos-makoi-koncertje

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr3817911547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása