erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

ZUHANOK FÖLFELE 2012

2022. július 06. - gond/ol/a

 

 

a könyv címe ismerősnek tűnt, pedig még nem láthattam korábban

aztán rájöttem, évtizedekkel ezelőtt írtam  egy verset, (akkoriban többet is...), és abban használtam ezt a kifejezést, egy -válságból nyíló- korszaknyitónak érzett lelkiállapot megjelenítésére:

...Menni nem tudtam

Zuhantam

Azóta is zuhanok

Fölfele

(1975.január 15)

és egy másikban is "Felfordult világom", az év végén - toposszá válva:

Az idő esernyőjét

kiforditotta a vihar

 

nyelébe kapaszkodva

zuhanok fölfele

 

míg nyakamba zúdul

a tegnapi vízözön

 

És lenyugszik a Föld

a Nap peremén

 

ahol élek én

(1975. december 14.)

és azóta is, most is?!

---Nos ebből a könyvből kiderült, hogy az élet második felét nevezi emelkedő, (fölfelé) zuhanásnak a ferences-pszichológus idős szerző ... kiteljesedésnek tartva -

(persze nem szigorúan felezve az életutat... hiszen van, akinél már előbb is megtörténik ez a korszakváltás, és van akinél később se...

most "örüljek"? utólag is, ? az érlelő fájdalmaknak?



 

aliz2. :: 2012. júl. 6. 7:02 :: 6 komment :: Címkék: életelmélkedéskönyvöregedéspszicológiavers

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr5217876257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása