erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

NE MONDJ LE SEMMIRŐL 2010

2022. június 09. - gond/ol/a

Ma a tejivó agy ételbár pultjánál - mielőtt az ebédem kértem - megláttam a pult másik végén két  frissen gőzölgő feketekávét, fehér kis porceláncsészében...

 



 

de rég ittam már "igazi" feketekávét! pedig de szerettem! túlzásba is vittem már, volt úgy, hogy szinte minden szünetben, órák közt kortyoltam, legalább egy fél adagnyit... aztán, az volt az első jele annak, hogy áldott állapotban vagyok, hogy  a tanáriba érve azt hittem , elromlott a kávéfőző, mert az eddig kellemesnek és ellenállhatatlannak érzett kávéillat elviselhetetlennek tűnt.  nem is ittam  kávét, 9 hónapig biztos nem (pedig napi egyet engedélyeztek is volna), aztán sajnos újra visszaszoktam... kislányom le is rajzolta (karikaturában) , mikor egyszer bevittem a gimibe, a szünetről-szünetre növekvő kávézó mániámat illetve ennek rám gyakorolt, látható hatását...

aztán a kardiológusom, tekintettel szívritmuszavaraimra- radikálisan eltiltott tőle. (sőt még a teától is.) és én, ha nem is mindjárt, de egy idő után komolyan vettem ezt. és mintha "elvágták volna", nem 1-et, egyet se ittam ezután..., megfogadtam, hogy nem..., s ez tart már hosszú évek óta; de most mikor megláttam ezt a gőzölgő csésze kávét, ez a verssor jutott eszembe:

Ne mondj le semmiről

és most, hogy kikerestem a teljes Babits verset , (mert csak az első két mondatára emlékeztem kapásból: Ne mondj le semmiről. Minden lemondás egy kis halál.)

 nem feltétlenül a kávéivási vágyam erősítette meg. túl "gyarló" lenne ezeknek a soroknak a magas és széles szárnyalásához ez a kicsinyes "vágy" .

Többről van itt szó:

Ne mondj te semmiről. Minden lemondás
egy kis halál. Ne mondj le semmiről.
Minden halál gyilkosság (lélekontás):
meghalni bűn, ne mondj le semmiről.
Isten művét rongálja bármi rontás.
meghalni bűn, ne mondj le semmiről:
minden vágyad az Isten szava benned
mutatva, hogy merre rendelte menned.

 

de talán belefér egy csésze kávé is!? Csak a szívem is így gondolja!

egyébként juttatom koffeinhez, kávé nélkül  is, colával (mert arra nem is gondolt a kardiológus), meg még a fejfájás elleni kombinált gyógyszereim is tartalmaznak koffeint, vagy 60%-ban.... Azám, nehogy elkiabáljam, de már napok óta nem volt szükség rá! akkor jöhet is a kávé? amire mellesleg korábban a körzeti orvosom (egykori osztálytársam!) ajánlásra szoktam rá, miután a keserű vérnyomás emelő cseppek vagy napi 3-4 kávé alternatívája közül, az utóbbit válaszoltam... A vérnyomásom viszont azóta - úgy tűnik - fel tud menni mástól is...)

Ne mondjak le semmiről? ... de akkor az elhatározásaimról se! Ha egyszer megfogadtam..., hogy nem iszom több feketekávét... akkor nem...

Olyan jó az Inka gabonakávé, s bár hiánycikk, tudtam is vásárolni ma ...

 

aliz2. :: 2010. jún. 8. 22:01 :: 22 komment 
Kategóriák: 
hétköznap :: Címkék: BABITSepizodvers



 



A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr4517852797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása