Azt mondja a Cserhalmi, az új Páger-dijasunk, miután megilletődve felhúzta a város szülöttéről, pecsétgyűrűjéről alapitott szinész-dijat, hogy lehet , hogy furcsálljuk, de ő valahogy úgy érzi most magát,
mintha eljegyeztük volna a várossal....
és úgy is viselkedik egyébként is, mint egy meghatódott, megilletődött "vőlegény"...
már feltűnt a terembe lépésekor is - bár meg kell mondjam, ezt minden korábbi dijazottunknál is tapasztalom - persze, hisz olyan nagy tiszteletben, ünneplésben van mindig részük a közönség, a város lakói irányából, hogy ezt rögtön megérezhetik , és visszasugározzák... (azt hiszem fővárosi környezetben ritkák az ilyen tisztaszívű, lelkes ünneplések...) fehér ingben, sötét öltönyben jön, nem is annyira "vőlegényesen", még, inkább "kisfiúsan"... már csak elől jutott helyem, a fotósok közt szinte, de mivel úgyis rendetlenkedik a zoom, legalább az az előnyöm megvan a fotózáshoz is...
különdijként a dáliagumóknak örül, amit a Hagymaház igazgatónője hoz neki befőttesüvegben, merthogy az egykori vagány bohém, konszolidálódott "kertész" is lett..
Réz Ádám most odavan, mert az ő területe a film, és Cserhalmi elsősorban filmszinész valami 251 körül tartanak filmjei összeszámlálásával,
de van még egy közös témájuk, a lányaik, mindkettő filozófia szakos, "filozófus", ahogy némi túlzással Réz mondja (Cserhalmié azóta átnyergelt a filmszakmára, sőt filmszerepet is adott , rendezőként apjának), de a filozófusság a lehülyézéssel szinonima a családon belül...i lletve úgy tűnik vannak szülők , akik beismerik (ezzel egyet is értek), hogy a gyerekük bölcsebb lehet náluk, és tőle is lehet tanulni, sőt. Cserhalmi egyenesen elismeri, hogy a lánya vette kézbe a nevelését, mikor 14 éves lett, de azóta is folytatja ...
persze szó esik Págerről is, akivel nagy közös filmjük volt a z Elveszett paradicsom (ez egyben Páger utolsó filmje), és lelkesen mondja, hogy milyen szaktudással , filmtudással rendelkezett, gyakorlatiasan is Páger.., hogy felvétel előtt megkérdezte milyen optikával veszik, s ennek megfelelően dolgozott - gazdaságosan...
szó esik Cserhalmi cseh ill szlovák filmjeiről is, s hogy ezekben milyen jelentős szerepe volt a fátvágni tudásának, no meg az alkatának... ehhez Kútvölgyi Erzsébet tavalyi Páger-dijas, és friss kuratóriumi tagnak is volt némi hozzászólása, mint egykori rajongói egyikének... de ne tévedjünk erre az ingovány ösvényre... (nem szeretném idézni a rajongások mikéntjének ecsetelésében). Hegedűs - sajnos - most hallgatott, bár mindig olyan ékesszólással méltatta a dijazottakat... Szalma Tomink (egykori diákunk, szinpadosom) is csak hallgatott, a szinpadon, szemüvege mögül, szigorodó arckifejezéssel, fölötte is múlnak az évek... akárcsak egyre büszkélkedőbb és terebélyesebb polgármesterünkön (szerénységemről a nézők sorában - nem is szólva, hiába már 12. éve jövünk a Páger dij adásra, időközben már két ölbenülő Páger-dédunokával is gyarapodott az ünneplők sora)
mondjuk Cserhalmin nemigen látszik az idő, múlása! ahogy egy "vőlegényhez illik is...
.....
...sajnos ide nem sikerült a fotókat feltenni, de ezen a helyen (a napiblogomban megnézhetők a dijátadáson készült -és a szöveghez kapcsolódó- fotóim is:
http://lineas3.freeblog.hu/archives/2013/01/28/a_város_vőlegénye/
végül sikerült...