erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

BÚCSÚ A NYÁRTÓL 2010

2021. szeptember 05. - gond/ol/a

 

ma búcsúzott a meteorológiai nyár

én meg tőle...

körbebiciklizve "e kis vidéki várost"...

közben épp Attillát emlegette valaki a járdán,  hogy "Attila se lett öngyilkos"... a bakter ismerőse mondta, aki látta, hogy beakadt a kabátja... hát ilyen betyár a történelem is"... mondta - csak így: "attila",  ortopéd cipőjével bicegve tolva biciklijét  ... (hát igy él József Attila e kis vidéki városa utjain még mindig, mintha élne  "a jó makóiak" szivében - hiába is irta ezt a búcsúversét "elköszönő szelid szavait" 18 évesen..., mert itt maradt! - el is haladok a szobra előtt, meg a (róla elnevezett) gimi, meg a házak előtt, melyek emléktáblákkal őrzik egykori nyomát... sőt a Maros parton is - leheveredve egy nyugágyra "a jó makaiaiknak" ajánlott versének: a  "Megfáradt ember"-ének sorait morzsolgatom  (egymás mellett fekszünk: a folyó meg én,...a folyó csöndes, nagy nyugalmat görget, harmattá vált bennem a gond és teher;) az eget nézve,

 



 

 amire azért még nem  ültek ki a csillagok (homlokomra se, s a nyugodt Marosra se)  - mert még csak a déli órákban járunk, ebéd után, és egy gyors ötlettel vezérelve karikáztam csak ki, kitágitva a városi kirándulásom kereteit, egy igazivá, akárcsak hajdanán...

még jó idő van, nagyon is... kellemesen süt a Nap, de holnapra erős lehülést jósolnak, romlást; a térdem is jelzi ezt, ami olyan sokáig egyáltalán nem fájt , hogy azt hihettem végleg búcsút mondott nekem a fájása), de mégse, előre jelzi a hűvös időt, még mikor itt sincs (pár napja a derekam is megijesztett, az még finomabb szeizmográf lehet...)

de érzem én is, a lelkem is, már egy ideje, hogy vége a nyárnak...  már akkor is ezt érzem, amikor még tart...

reggel a postaládámban saját fotómat találtam; ami még augusztus 3-án készült, Balatonról jövet, az Intercityn,  s nem csak az IC hűtése miatt burkolóztam kiskabátba...,

 



 

de ma? már ("nemzeti") tanévnyitók  is vannak... a tanévkezdésből döbbentem rá mindig, hogy végérvényesen vége a nyárnak, és mindig rohantam le tanitás után, délután, a Maros partra, hogy pótoljam még (ősszel) amit (nyáron) elmulasztottam...

Hát most is ezt tettem.

Ezért is bicikliztem e hirtelen ötlettől vezérelve (de nagyon is bennem levő régi indittatásból, szinte reflexszerűen) a Maros partra, az én Marosomhoz...




lányom - a HÉVen utazva, Aquincum felé tartva felhivott,- miközben én is "utaztam" a biciklimen a város körül (ahogy tettük mi is óvodáskorában , ő a csomagtartón, és "kirándultunk" - jobb hiján - a város szélső-környező utcáiba), mondom búcsúzom a biciklimen a  nyártól, a várostól, holnap itt az ősz - azt mondja ő úgy hallja, hogy még vissza fog térni a nyár... hát akkor jó, az lesz a vénasszonyok nyara (duplán az enyém) nem is kell akkor még  búcsúzni...

legalábbis nem kell véglegesen, lesz még egy kis prolongálás, remélhetően... 


 

aliz2. :: 2010. aug. 30. 0:52 :: 5 komment :: Címkék: elmelkedesemlekezesepizodidojarasJÓZSEFMAKÓmultvers









 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr8716680364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása