erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

MINT EGY BALLADA 2011

2021. augusztus 15. - gond/ol/a

 

tegnap, 13-án, a makói muzsika soros előadásában megrenditő élményben volt részünk a Hagymaház szabadtéri színpadáról... igazi drámát hallhattunk musicalban "elbeszélve" ... akárcsak mintha egy modern ballada és egy ókori görög sorstTagédia elvenedett volna meg előttünk, nagyszerű előadásban. a főszereplő (a tragikus sorsú anyát - nem is játszó inkább- élő) Papadimitriu Athinna lenyűgözően "autentikus" és szuggesztiv  volt, de az egész előadás, a narrátori kísérettel (mint egy egyszemélyes ókori kórus),  hátborzongatóan  és időtállóan emberi...  nem is nagyon tapsoltunk előadás közben, nem akarván megszakítani a súlyos-sűrű élményt, meg annyira nem is "produkciónak" tűntek egyes lezárható egységek se, annyira egymásba szőtt végeláthatatlan folyamat zajlott előttünk, a tragikus, sorsszerű végkifejletig, hogy csak a legvégén tudtunk mozdulni-tapsolni, annál inkább; miután a két tragikus sorsú iker megtudván magukról, hogy tényleg azok, s nem csak - gazdag-szegény ellentétük ellenére -  egymás mellé sorsszerűen sodródó-vonzódó - két jóbarát, a konfliktusok viszont feloldhatatlanok, és egyre jobban előjönnek, a társadalmi igazságtalanság folytán... és végül tragikus pusztulásba torkollnak - s csak akkor tapsolhattunk, amikor  már színészként , "élőn", felálltak lehullásukból, s meghajoltak valamennyien, egy sorba állva... Miután már vége lett a "tragédiá(juk)nak"... a szinpadon. És már szinészemberként és nem a szerepeikként álltak előttünk. Akkor viszont meg kellett köszönni, hosszú, erős tapssal, az élményt, amit nyújtottak...előtte.

 

Hú, de nagy előadás volt! Remek rendezői ötletekkel, persze minden a mondanivalót erősítette... felnőtt színészek gyerekkori magukat is játszották, de a stilizált és absztrakt feldolgozás ezt zavartalanul lehetővé tette. ... a zenei megszólalások is természetesen jöttek elő, most nem élő zenekarral, de gyönyörű, fájdalmas  hangszerszólókkal bevezetett dal"betétekkel", amik akkor és ott szólaltak meg amikor a prózai beszéd már tényleg kevés lenne, amikor a  nagy érzelmek "beszélnek" (Willy Russel a musical szerzője - a zenéjé és a szövegé is - látszik az ihletett egységesség) A darabot - remek rendezője: Bőhm György Londonban fedezte fel, ahol sikerrel játsszák 20 éve a West Enden ) nem lehet véletlen), de látszik, hogy az itteni rendező is mennyire sajátjaként hozta színre a darabot, fontosnak tartva azt, és az átadását is. Azt hiszem itt és most Makón, sikerült... le voltunk nyűgőzve...

 

(az előadásról nem készithettem fotót, bemondták, de előtte igen: így vártuk az előadást, és szinte végig ebben a mozdulatlanságban és figyelemben néztük-hallgattuk végig; de belül annál inkább megmozdulva... és gazdagodva.)





 

aliz2. :: 2011. aug. 14. 11:34 :: 3 komment 
Kategóriák: kultúra :: Címkék: hagymahazMAKÓszineszekszinhazzene





A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr5116660950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása