erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

KÖNYVFESZTIVÁLON (2009)

2021. április 29. - gond/ol/a

 

9 éve (amikor még én is jártam könyvfesztiválokra) ...2009. április 25.

napokig a könyvfesztiválon tobzódtam, a Millenárison

(hogy hogy el van dugva! úgy vezetett

oda egy kedves járókelő fiatalember, aki tudta ,

hol van - "a Mammut mögött", mert lányom

csak ennyit mondott, hogy ott van, azt viszont nem ,

hogy mamutból is kettő van ,

a fiatalember viszont a könyvfesztiválról nem hallott,

de ha már most, igen, tőlem,

be is jött körülnézni... nekem belépőjegy nem kell,

mert nyugdíjas vagyok,

úgyhogy ki-bejártam,

lányomnak se kellene, mert "diák",

de neki volt külön kitűzője,

mert a Literán volt "szolgálatban" -

tudósított, meg interjúzott az eseményekről,

szóval - már megint: "dolgozott":

Ime:

 

http://www.litera.hu/hirek/ures-regeny

 

http://www.litera.hu/hirek/netkonyv-es-papirjegyzet

 

http://www.litera.hu/hirek/szukseg-volt-erre-a-kotetre

 

http://www.litera.hu/hirek/a-ket-borito-koze-lang-zsolt

 

(Azt hiszem van még 2 írás, csak most nem találom,

vagy még nem került föl;

épp elég esemény volt a könyvfesztiválon,

valószínű az anyag is

összetorlódott a Literán,

csak én én- azaz lányomközpontú lévén,

csak az övéit linkeltem ide,

s akkor viszont már a könyvfesztivál előtti

de (minden szempontból) nagyon friss írását is ideteszem,

egy érdekes (személyes motivációjú) Móricz könyvről:

 

http://www.litera.hu/hirek/az-irodalmon-innen )

 

és közben felkerült a többi -könyvfesztiváli- írás is:

 

http://www.litera.hu/hirek/minden-hataron-tul

 

http://www.litera.hu/hirek/a-kivancsisag-optikaja

 

szombaton délután annyi jó, egymást fedő,

csábító program is volt,

-az új József Attila monográfia bemutatója után (lásd fent),

hogy nem is tudtam mit választani, illetve, úgy döntöttem

tovább ulickajázom; azaz beültem egy konferenciára,

ahol ő volt a fővendég: nyelvhatárok (nélkül),

s legalább hallhattam azt is,

hogy milyen jóhangzású versei is vannak - a saját szájából...

Tony Curtist a szomszédos Teatrumban

csak nézni tudtam, hallani nem,

de egész közelről a színpad előtt, ahogy dedikált egykedvűen,

fiatalkori portréja előtt, tolószékben, felismerhetetlen arccal.

Ki ez az ember? Nem az, akit filmeken láttunk,

nem az, aki a plakátokon, és a könyve címlapján,

"Hollywood hercege"(?) 84 éves!

Nem szabadna így megöregedni!

(de tudta ezt Füst Milán öregségről szóló megrázó versében -

meg Greta Garbo is,

aki öregkorában már

nem akart a nyilvánosság előtt mutatkozni!)

Meg eszembe jutott Juhász Ferenc

Ady utolsó, szanatóriumi,

kalapos-virágos fényképe ihlette

"sirató"verse is:

"Fáj az istent roncsokban látni")

Másnap (vasárnap) délután pedig

"születésnapi szalonba" hivták

a kerek évfordulójú írókat-költőket.

Ők se lettek szebbek, mint fiatal korukban lehettek

(írók közt amúgy is ritka a szép ember),

viszont szellemeseket, okosakat mondtak,

s úgy tűnt, minél öregebb valaki,

annál inkább tud sziporkázni, akár humorosan is,

a korukkal is élcelődve.

 

Ulickaja mindkét este öttől hétig dedikált,

de olyan hosszú sorban kígyóztak az asztala felé,

hogy hiába cipeltem el megint

az új, tolmács-könyvét, vittem vissza dedikálatlanul,

hogy aztán vasárnap, mire elfogytak az emberek,

vegyek egy Szonyecskát (az elsőt, de nagyszerűt) -

hogy abba irja bele a nevét, csak ennyit, hogy Ulickaja,

és hogy én csak annyit tudjak elrebegni neki,

hogy : szpasziva.

(de előtte való este még a Centrál színházban

megnézhettem

az Oroszlekvár cimű szindarabját,

ami Csehov Cseresznyéskertjének

(meg kicsit a három nővérének)

továbbgondolása

(meg egy kicsit még a mi "költözésünk" története is...

az ősi, nehezen elhagyható házból)

 

aliz2. :: 2009. ápr. 26. 23:58 :: még nincsenek kommentek ::

Címkék: Budapest, irodalom, könyv, lanyom, szineszek, v

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr7916516456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása