erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

újabb (r)égi rokonok

2020. március 05. - gond/ol/a

 

ükükükapám  Bak Hirsch , az első szegedi rabbi dédunokája a (Bak  József Lázár talmudtudós unokája) dr Pap Róbert...a diszterem első olajfestménye jobbról... szoktam nézegetni,,,s most kiderült hogy ő is (r)égi rokon (1874-1947)...ügyvéd , s a szegedi hitközség elnöke volt....




Ábrahám Vera, a szegedi zsidóság elhivatott kutatója lepett meg vele, aki legalább annyira megörült mint én(?) annak hogy az első rabbi leszármazottja vagyok, aki után már eleve kutat, (sokmindent megtudtam újólag róla...pl hogy mikor kezdte a rabbiságot, állandó hely hiján a saját házában tette) most majd közös erővel tovább is megyünk - remélem (s készülünk is valami megemlékezésre , (a működése 1790es kezdetének 220. évfordulóján, (a sirköve rendbehozatla  után, ami tulajdonkéen eléggé rendben is van, a fűzfa szímbolummal, héber feliratokkal, mészkő...)ami még titok, nem akarom elkiabálni)

****

ennek a dr Pap Róbertnek sokat nézegettem mindig a fizimiskáját... modernnek találtam,megejtőnek,


nem hittem volna hogy ő is rokonom, s hogy ez életem alkonyán derül ki, de fő. hogy kiderült, hálás is vagyok a sorsnak, ami mindig tud meglepni...s fontos dolgokkal is...

.***

szembe, a másik oldalon egy olajfestmény diszeleg, aláírasa Back Jenő hevra kadisa elnök és kultur elnök,,,nagyon szimpatikus, derűs arc... valószinű ő is rokon (József Lázár Backnak  mint már mondtam,  28 gyereke volt,könnyen lehet valamelyik leszármazott)... még kutatok.... utána (is)

 ők vesznek körül imádkozás közben, gyűlnek,  mint most is Zajin Adarkor...ami Anyu megemlékezése  is....(r)égi rokonok....






a múlt (is) végtelen




A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr1915504230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása