erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

jángoron

2018. szeptember 17. - gond/ol/a

 

a Magyar Kulturális Örökség Napja alkalmából lett meghirdetve a jángori zsidó temető meglátogatása, igaz hogy szombaton nem szokás zsidó temetőkbe járkálni, igaz hogy egyszer már figyelmeztettem erre egy csoportot (hiába) most újra szombatra szervezték.... s most még én is elmentem némi vívódás után



 

a kemping biciklimmel alig győztem a tekerést, a földúton le is maradtam, hogy ne nyeljek annyi port , de behoztam őket....azaz Zsolt már beszélt (Tőlünk, mint a Kecskeméti Ármin Baráti Társaság elnöke)...egy "hibát" kiszúrtam mi szerint a holtak házába megyünk amit el kell választani az élőkétől?... mondtam neki négyszemközt hogy  a zsidó temető az Élet Háza Bét Hahajim
be is léptünk  Vorhand csodarabbi "sátrába"
ahol sokan szorgalmasan írták a kitlijüket (akár a sirató falnál) ugyan teljesítse már kívánságaikat,,,,

meg mécseseket is gyújtottunk az emlékezetére

majd átmentünk a neológ részre,,
kint odaszöktem a nagyszüleim sírjához, kavicsot raktam rá, miután a terjedő borostyánoktól letisztítottam 



 

az angyalábrázolású sírkövet még le is tudtam fotózni
aztán Anyuhoz mentem, a kaviccsal,  ott csak egy pici gazt kellett letaposni, Mártát csak futólag láthattam, de most teljesen tiszta volt a sírja a rózsákkal
s meglátogattam a kis Vera sírját is, a nagy Vera emlékét is már mellé idézve....

itt nem tudom milyen sírkő mellett állok vigyázzban,,,de szép

remélem bocsánatos vétek hogy szombaton voltam a temetőben...

amúgy a félelmetes napok egyikén, a megtérés szombatján.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr8414245983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása