erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

ima testvérekért

2016. augusztus 27. - gond/ol/a


és még a megnemszületett
sosemvolt
sosemlett
testvéreim se
sirattam 
együtt apámmal
el

én
az apátlan s testvértelen
árva

de hova is
hallatszhatna
testvérárvaságom
kiáltása

s a panasz
hogy lányomnak
nem szolgálhattam
értő-szerető
nagynénikkel
nagybácsikkal

olyanokkal

kik nekem is

már csak voltak

de mekkora különbség

hogy nekem legalább

valaha voltak

 

mert egy békésebb

világban fogantak

mely nem ölt

idő előtt

szülőt

csecsemőt

magzatot

sejteket

sejtéseket

lehetőséget

reményt

 

apával

gyermeket

ki meg nem születhetett

mint testvér

 

meg nem született

öccsök húgok

most

értetek is sírok

 

magunkat siratom

 

micsoda herdálása

zajlott itt a

megszületett

s megnemszületett

életeknek

 

förtelem

s botrány

 

a teremtés

fejetetejére állt

s ami helyette tombolt

pusztítás pusztulás

 

visszavonás

 

hogy nem roppant bele

a világ

 

de hát aki nincs

aki nem lehetett

nem kiált

s nem védheti magát

 

helyettük teszem

 

ajándékélettel

mert

hogy én élek

az is csak véletlen

 

de nincs ki a minjen

egyedül s nőként

mondom az imát

helyettetek s értetek

nemlett testvérek

 

jiszgadal vöjiszkadas

 

de élek helyettetek

 

eltörölt testvérek

 

s adtam tovább

mit elvettek tőletek

az életet

 

egyetlen

lányomnak

egyet

(testvére neki se

lett mert

túl sokáig

s elhibázva

kerestem

minden férfiban apát)

 

lányom a fiának

továbbadta az életet

(méghozzá apám

újjászületett

vonásaival-

láthatom unokám)

 

de neki lehetőleg

már legyen

testvére

 

s ne fenyegesse

életüket senki és

semmi se

 

ámen

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr5911655426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása