erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

életfilmek

2016. április 29. - gond/ol/a

14, évemben

nyolcadik után

majd' belefúltam

a Balatonba

besodorta

labdám a szél

a mélyvizbe

én utánaeredtem

de az úszásban kifáradva

egyszer csak megrémültem

 

hogy a lábam nem ért le

a tó fenekére

már-már fuldokoltam

már levetült

előttem addigi

életem

emlékszem

fájdalmasan rövidnek

találtam életfilmem

alig történt benne

valami

hát csak ennyi?

hát érdemes volt

ezért megszületni

s főleg így meghalni?

Meg is gondoltam magam

visszafordultam

még időben

összeszedve

megmaradt erőm

kiúsztam

s még a labdám is

megkerült

két fiu

utánam kihozta

a partra

később

 

most 60 év után

a 74.ben vagyok

 

s megint mély

lett minden

hirtelen

körülöttem

nem is tudom

mi után mentem

s fuldoklok

nem csak vizben

levegő után kapkodok

s az a fim

nem elég tartalmas

még mindig

bár annyi minden

történt velem

azóta

rossz is…

jó is

még mindig elégtelen

s nem is túl vidám

enyhén szólva

 

de azért reménykedem

valami happy endben

 

ha másképp nem megy

 

deus ex machina

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr28672252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2016.04.29. 16:14:31

Nem lesz "isteni fordulat". Sose volt. Az egyes ember hisz benne. Remény mindig van, míg az ember létezik. Mire bekövetkezik, addig sokan halnak meg. Áldozatok nélkül nem megy. A jó irányú változáshoz mártírok is kellenek. Senki nem akar megfeszíttetve keresztre kerülni, inkább mennek külföldre. Helyesen teszik. Tehették volna sokan a múlt század negyvenes éveiben, mégse tették. Az ötvenes évek közepetáján már többen mozdultak. Vona Gábor mai nyilatkozata: "vagy mi váltjuk le a kormányt, vagy senki". Jól látja.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.04.29. 16:51:05

én tágasabb aspektusból irok )remélem:)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.04.29. 16:59:34

másrészt csak a magam életéről itt (deus ex machinaként is) ugyanakkor tudjuk. a jó halál feltétele a jó a beteljesült élet, "maradékok" nélkül Ilymódon tényleg nem csodában kellene hinni hanem magunkban és a tevékeny , hasznos életben.
süti beállítások módosítása