erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

a 15. Páger-díj

2016. február 08. - gond/ol/a

igen, tizenötödszörre adja át a város a kuratórium által választott szinésznek a város szülöttéről , Páger Antalról, elnevezett diját...azt a bizonyos pecsétgyűrűt...

 

és én -eddig mindegyiken ott voltam,,,

 

úgyhogy én is jubilálok...mint makói, mint néző...

 

node mit érne az egész szinészet... nézők nélkül?

 

a mostani kitüntetett is hangsúlyozza , hogy mennyire fontos ez a megszólitás-megszólitottság, egyfajta személyesség, közvetlenség a közönséggel

 

 

ő Csuja Imre, én kevésbé ismertem eddig... de mások biztos jobban, óriási , hosszú taps köszöntötte, és  igazán meggyőzően vallott mesterségéről-hivatásáról. pl olyanokat , hogy nem is annyira beleélni kell a szerepbe, hanem azzá lenni, ami a szerep,illetve magából kibányászni...hogy sose hazudik szinészként se. Hogy  mennyire örült annak , amikor valaki azt mondta neki egy előadás után, hogy "én nem is tudtam, hogy maga szinész".... És az is tetszett, amikor elmesélte egy bakiját, hogy szinpadon a saját lánya nevét mondta a szereplőé helyett, mert akkoriban érettségizett épp a lánya, és folyton a fejében járt... hogy 50 éve, a nagyanyja volt tulajdonképpen az első szinészmesterségre tanitója, anélkül hogy tudtak volna róla, mikor versekre tanitotta, és mondta, hogy a lényeg, hogy pontnál, vesszőnél mindig álljon meg. Ott vannak a gondolatok... teszi most hozzá. S hogy gyomlálás közben jöttek a legjobb gondolatai,mert ott nincs görcsölés. Meg  hogy empatikusnak kell lenni. Az a szinészet lényege. Nomeg az emberszeretet! ... Amúgy le is süt róla. 

 

.....

 

(Sajnos a filmet, amit az átadó ünnepség után levetitettek (Portugál) nem bírtam végignézni, hamar otthagytam (utánam más is,) de abban nem az  ő játéka volt a hibás...)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr578369540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Solide 2016.02.08. 08:34:07

Ő mondta az Üvegtigris-ben azt a bizonyos elhíresült mondatot, hogy: Ízirájder öcsém, ízirájder! De tényleg zseniális még olyan dolgokban is, mint a Mentőszolgálat megbízásából készült "Tartsd életben" klip, amelyben az újraélesztés alapszabályait mutatják be három percben.

Kincse- 2016.02.08. 09:20:05

Fontos és bölcs dolgokat mondott Csuja Imre, talán ettől érzi a közönség, a néző, hogy mennyire hiteles, jó színész valaki, és őt ezért becsülik jobban.
Valamelyik nap ismerősöknél jártam, akik éppen egy magyar szappanoperát néztek, és beleborsódzott a hátam a színészek mesterséges hanghordozásán, jaj.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.08. 11:13:00

@Kincse-: Igen. Természetes és hiteles - talán ezek a legfontosabb (és tényleg fontos) tulajdonságai! Szeretik, nagyon nagy tapsot kapott Makón ... (és a makói jó közönség! biztos értékitéletű!) Nem tudom, milyen magyar szappanoperát néztetek! De szerintem a nem magyar, de szinkronizált külföldi szappanoperák hamis hanghordozásaitól lehet igazán falra mászni! Csuja sokat szinkronizál. Biztos vagyok benne, hogy nincs egy hamis hangja se:)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.08. 11:21:46

@Solide: : igen, ezeket a szállóigéket emlegetik... (tegnap is) az Üvegtigris (sajnos) nem az én világom... a mentősreklámfilmet néha elkapom én is, az nagyon hasznos és életszerű )sőt életmentő) (ráadásul a dijat átadó jelenlegi polgármesterasszony férje mentős, igy nem hagyta ki ezt megemliteni.) . Sajnálom, hogy nem láthattam, szinházban ,a Pillantás a hidon-ban (emlitette- lányom látta, Vagy az Übü király... Az Örkényben játszik, biztos jó színész... Hiteles, természetes, szimpatikus ember!
süti beállítások módosítása