erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

...hallottam sírni a vasat...

2015. szeptember 14. - gond/ol/a

...még hozzá álmomban, verset mondtam, fennhangon, hosszút, az elejére már nem emlékszem, valakinek mondtam, állva, közben begomboltam valami ruhafélét rajtam,a mellkasomon, végig, apró sűrű gombok voltak... és később jött elő verbálisan is ez a begombolkozás, elégedetten hallgatta, akinek mondtam a verset (mint valami szavalóverseny próbáján), lendületesen, diadalmasan jöttek ki belőlem a sorok, szavak, fontosnak tűnő mondatok, nem emlékszem a szövegre, csak arra és erre is utólag, hogy valahol átváltottam erre a már ismerősre:

 

hallottam sirni a vasat

 

ez József Attila (a korábbi sorok  nem, azok közvetlenül belőlem jöhettek), azokra nem is emlékszem)

 

de innen igen, és ha már igy esett ideírom az ESZMÉLET e szakaszát, biztos jelentősége van, ha már álmomba került,  feltörve a tudatalattimból:


Hallottam sírni a vasat,
hallottam az esőt nevetni.
Láttam, hogy a mult meghasadt
s csak képzetet lehet feledni;
s hogy nem tudok mást, mint szeretni,
görnyedve terheim alatt -
minek is kell fegyvert veretni
belőled, arany öntudat!

 

Eszméljünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr418329122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virág elvtárs s.k. 2015.09.14. 12:36:34

...ahhoz képest pacifista, hogy tomporát böködte kedves fegyvere......többször is.....

13282 2015.09.14. 12:43:34

na ezt inkább hagyjuk, jó? (és itt egész másról van szó - ez most itt csizma az asztalon! "elvtárs"!

13282 2015.09.14. 12:44:44

nem mellesleg itt metafora a "fegyver" - "arany öntudat", ó!

180524 2015.09.14. 12:50:12

+ de rég olvastam...

29001 2015.09.21. 09:38:27

Fantasztikus vers, bár szerintem egy kicsit megkoptatta képeit a történelem, De az igaz, hogy a mai ember is egyre jobban vágyódik egy közvetlenül, mindenféle marha korlát nélkül megélhető világ után. A korlátokat ránk erőltetik, vagy magunk építjük ki. És az is igaz, hogy a szabad magyar gondolkodás épít a maga számára is kelepcéket. Erre példa, ahogyan még a macska szájában is azt szajkózza a mátyásmadás (jó kis képavarocska), hogy "csak Gyurcsányt ne", vagy akárki másra ugyanezt. Mást, mással, de semmi sem jó és senki sem jó ! Magyarok lennénk, vagy mi a szösz !

13282 2015.09.21. 17:36:17

"a törvény szövedéke mindig fölfeslik valahol"
süti beállítások módosítása