erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

Makó igézetében

2014. július 12. - gond/ol/a

Dr Tóth Ferencről azt állitják, hogy ő a legmakaibb makai, és amit ő nem tud Makóról (ha egyáltalán), azt nem is érdemes...

Nos most megjelent  reprezentativ könyve Makóval kapcsolatos cikkeiből, ta

nulmányaiból, fotókkal tarkítva....

és be is lett mutatva a makói könyvtárban, általa

fejezetenként(témánként) vetítésekkel tarkitva....

ami élénken eszembe juttatta, hogy kb 55 éve hasonlóképp vetitett nekünk, a gimiben, művészettörténet óráján...(Mintha ma lett volna?) A dedikáláskor megis említettem neki, (mire?), úgy aposztrofált a könyvbe, hogy "egyik legkiválóbb tanítványomnak"....

 

Bár én is itt élem sokasodó éveimet, meg olvastam is már jónéhány cikkét, korábbi könyvét... hallottam újakat... és -gondolom-találok is a könyvben...

pl -bár tudtam, hogy Makó valamikor sokkal nagyobb és jelentősebb város volt, mint manapság, mégis meglepett, hogy1890-ben számszerűleg az ország első 12 városa közt szerepelt.Nagy építési fejlesztési lázában azonban észre kellett vennie, hogy hiába, mert agrárváros, és így a nagyratörő világvárosi tervek szertefoszlottak.

Node.... nem véletlen új szlogenunk: Makó nem csak hagyma...

Itt is most is, milyen jó hallani a kultúra egykori fejezeteiből ezeket a makóinak (is) számítható s ismerős neveket:

Espersit János (ház) révén Juhász Gyula, Móra Ferenc, Vén Emil (azaz Weisz Emilio), Páger Antal (azaz Téni), Ecsődi Ákos, és persze József Attila......

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr778328716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

179584 2014.07.13. 14:09:11

Az ilyen írásokat olvasva mindíg elszégyellem magamat: én milyen keveset tudok Pécelröl, az ottani nagyokról. Korábban falu volt, majd nagyközség, ma pedig város. Én pedig otthagytam Szemere Pál egykori lakhelyét, kicsit északabbra költöztem.
süti beállítások módosítása