erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

az ember és a kutyája meg a nézőjük

2014. január 29. - gond/ol/a

mármint a filmé, vagyis jelenleg én, aki nem vagyok se kutyabarát se nem különösebb rajongója Belmondónak (különösképp mióta kalandfilmhős lett)...de ennek a filmnek híve lettem

A film is a hűségről szól. Ha nem is szokványosan...

Belmondo beszédes (kutya)tekintete, s a kutya emberi (emberséges) viselkedése! (az emberek finomkodó mégis kegyetlen  - maguk előtt is leplezett -embertelensége közepette...)

Belmondo, öregségében megszépült  ősz feje, szomorkás mosolya, megértő de nem megalázkodó,  -visszautasítottságában is kedves, és méltóságteli emberi tartása..., gyönyörködni- és szeretnivaló. Aki utolsó gesztusként is még gondoskodna a kutyájáról (előtte a kis megesett cselédlányról is!), miközben róla tulajdonképpen senki, (szabályosan  utcára dobják), és feleslegességét látva el is tűntetné magát az élet szinteréről, de a kutyája nem hagyja

Ülnek a padon. A kutya még a lábát is ráteszi.. hűek egymáshoz... meddig? az örökkévalóságig... (csak az a kérdés , hogy közben mi lesz velük az utcán.) Mindenesetre a záróképen a hűség, az egymás iránti elkötelezettség, szeretet szobrai...

belmondo_1390951950.jpg_285x177

És a néző lelkiismeretének felkavarói...

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr108328640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

110481 2014.01.29. 11:52:24

"Ha akarsz magadnak egy igaz barátot Washingtonban, vegyél egy kutyát!" (Bush) Ezzel minden meg van mondva!

13282 2014.01.29. 12:26:03

hhááát. ami azt illeti nekem ebben a filmben az ember jobban tetszett :) barátnak is inkább őt választanám (persze nem pénzért)

13282 2014.01.29. 12:28:40

ja persze nem Washingtonban élek, nem tudom ott milyenek az emberek (meg a kutyák)... mindenesetre ebben a(fancia)filmben ez az ember, meg ez a kutyája...együtt... kiváló volt. (de engem már harapott meg kutya (valóságosan) - és ember is (átvitt értelemben)! :(

179584 2014.01.29. 16:39:50

Állatbarátnak tartom magamat. Ha nem lenne gond a napi többszöri sétáltatás a 3. emeletröl, lenne kutyánk. Éppen ezért most (12 éve) "csak" egy cicával osztjuk meg a létet. De ez a lét is nagyon sok örömet okoz. Gyermekkoromban a barátaink egyik kutyája kapott felém, sok idöbe telt, míg kihevertem a kutya-fóbiámat. Viszont elmúlt!!!

13282 2014.01.29. 17:02:14

úgy tűnik, néha emberibbek, mint néhány ember - de sok embernek mintha tényleg póték lenne, és az nem teljesen stimmel... engem igaziból harapott meg egy kutya, a gyerekem védőnője szüleié, s ráadásul nem tudták igazolni az oltásait papirral, úgyhogy jóideij idegeskedtem,nem veszek-e meg.ha találkoztam velük, mindig kérdeztem, h van a kutya... azóta félek jobban. Lányom kezdetben szerette a kutyákat, tudta melyik házban van, és mindig bevakkantott nekik:) aztán ráragadt az én kutyafélelmem... sajnos a kutyák is megérrzik, h félek tőlük, amit támadásnak vélhetnek, mert elég barátságtalanok (és félelemkeltők, mert támadóak) velem azóta is... és a legtöbb gazda is elég harapós és elfogult. (nem olyan mint a drága Beelmondóalakitotta "ember", a filmben...

12799 2014.01.29. 22:18:33

Úgy érzem, itt nem a kutyákról és általában a hozzájuk fűződő érzelmeinkről van szó. És nem Belmondoról, az öregségében is nagy színészről beszélünk. Amit a fotó sugall: megfoghatatlan viszony, messze nem pótlék, a teljesség egy formája. (Persze, vannak kutyabarátok és kutyaeltűrők, de ők megint mások.)

13282 2014.01.29. 23:10:16

nem, de én nem csak a fotóról próbáltam dadogni, hanem az egész filmről - nem lehet visszaadni, minden mozzanatának jelentősége volt! (pszichológia és művészi értelemben) s a filmben ez nem a teljességet jelentette, legalább annyira egy emberi, kinzó HIÁNYt is... és igen, az életből lemaradás szükségszerűségét is. A kutya kapaszkodó (persze a kutya is kapaszkodik, még inkább) (pl zóen a kutyának nem is volt személyes neve, csak "kutya") esetleg "kutyám") embert nem pótolhat kutya, sokat adhat , de akkor is...illetve se.

12799 2014.01.30. 09:48:33

Jó lenne megnézni ezt a filmet. Hol láttad?

13282 2014.01.30. 10:23:57

nagyon tudom ajánlani! Tévén láttam, a napokban...

KapitányG 2014.01.30. 23:07:33

A Dunán ment, szombaton

13282 2014.01.30. 23:48:48

pontosan, csak nem jutott eszembe kapásból..de te mindig, mindent tudsz! :)s ha kell, csak úgy előbukkansz:)

13282 2015.04.09. 01:26:25

most láttam a film "eredetijét"... Vittorio de Sica rendezte: A sorompók lezárulnak. (!) (de itt a zárókép más)
süti beállítások módosítása