erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

spirituális vásár

2013. december 09. - gond/ol/a

évek óta -bár újabban lanyhuló lelkesedéssel - szerettem volna elmenni az immár 17.alkalommal megrendezendő - karácsonyi fesztiválra, a Természetgyógyász magazin meg a Szintézis szabadegyetem közös szervezésében. A lapot olvasom régóta ugyancsak kissé lanyhuló szorgalommal, két kurzust elvégeztem a szabadegyetemen (parapszichológia és valláspszichológia)... de most jött el az ideje, hogy el tudtam menni erre a fesztiválra. ezoterikus , természetgyógyász előadások, és szünetben vásár , fakultatív tanácsadások és tömeg-tömeg, tumultus... azt hiszem többé nem kívánkozom oda. (sokmindennel vagyok igy, lehet, hogy én hanyatlom s nem a dolgok? - vagy mindannyian?)

de nem szeretem, ha bármi, ami szellemi, árucikké válik... attól máris devalválódik, veszit értékéből, sőt megkérdőjeleződik, hiteltelenedik

de azért volt pár megérő mozzanat

az ember - én legalább is - remélem, mindenből mindig tanulhat s okulhat

a "kvantumgyógyászatról", hogy fontos a megosztott figyelem művészete, egyszerre tudni a külvilág felé és befelé fordulni, figyelve s kontrollálva a reakciónkat, felismerni, hogy reagálok.netán rosszul!minden ezen múlik, nem a helyzeten. rajtam. Senki sem sérthet meg. ha én nem akarom. ha nem sértődéssel reagálok! (akármire)- és ha valamit nem akarok, ne tegyem meg, semmiféle megfelelési kényszerből....(persze marad a kérdés, hogy ez mitől "kvantum-"..... semmi kvantumfizikai magyarázat nem hangzik el a méltán népszerű előadó szájából - de hát az emberek többsége gyakorlatias és nem teoretikus.

 

Müller  Péternél teltház az auditorium maximumban...

de mintha ő se lenne már az igazi. (szinész)lánya árulja kint a legújabb könyvét (ő is adja ki a Rivaldafény kiadóval) fia a szerkesztője bent..férfiéletről, nősorsról van szó, érdekesen...de én egy kicsit mintha már túl lennék e témán, -vélem, tán helytelenül, mint ahogy helytelenül is élek pártalanul? - lányomnak s vőmnek venném meg a könyvét is, meg adnám át a hallottakat( de csak a nevét akarná beirni..a dedikálandó könyvekbe, igy ezúttal a vásárlás, sorbaállás, tolongás elmarad) Lányomék nem is biztos, hogy elolvasnák. Sajnos! Én eddig majdnem minden könyvét, irását -élvezettel - igen... (És mindig meg is védem, ha a fanyalgók bántanák...) Szépen is ir, de mostanában kicsit zaklatottabban tán... és túl sokat. Azt mondja szép irásra is törekszik mert csak az lehet jó is. (v.ö. kalokagathia) - illetve forditva: ha egy irás nem szép, az nem lehet jó! de fontosabb, hogy a férfiak nők feletti uralmának ősidőkből eredeztető tarthatatlanságáról szól. Jó párkapcsolat, ha az emberi mélységek lépnek szövetségre. Jin-jang, egymást kiegésziti, mindkettők kell. (...J.A jut megint mint oly gyakran eszembe - pedig M. P. már leszokott róla, mert betegnek érezte, pedig írásai -amikbe, jambusaival, kapaszkodott - "egészségesek"maradtak végig, és mélyenszántón eligazitók, útmutatók : "...mi férfiak férfiak maradjunk, és nők a nők, szabadok, kedvesek, s mind ember...") egyébként Müllert majdnem Thomas Mannként hallgatjuk...(van aki, csak  épp nézi, mert örül...:) ha nem is annyira nagy iró, viszont "ember", mindig az "igazat" mondja. ezt érezni . És akár szeretni is lehet érte...De miért az a piros sál mindig a nyakában...?

Balogh Bélához sajnos nem fértem be! (kisebb teremben, kétszer annyian, mint ahány ülőhely..), igy nem tudtam meg, hogy szerinte mi történik, ha érzelmeinket elfojtjuk (hát jó nem! már a felvetésből is következik), attól viszont nem lettem fiatalabb, hogy jobb hiján beültem egy öregedés elleni szert reklámozó előadásra. (pesze, nem ennek volt "meghirdetve"...)

volt még kisebb csalódásom: thétaszinti meditációt igért egy előadás, de csak elég soványka elméleti alapvetést hallottam,

Laarnál úgyszintén elmaradt a lazulásom, de legalább szórakoztatón volt okos(kodó) és szépen gitározott

volt még homeopátiás gyógymódról szó, meg HKÉ .. is na csak szóban, illetve filmen (legutóbb még a Barátok közt-ben látott R Kárpáti csinálja Paulinyi segitségével)

azt hiszem túlértem (meg át  és túl is éltem) már ezeket a dolgokat, és mégse vagyok "tartósan" megvilágosodva!:) (nem is lehetek)

mert akkor nem bosszantanának lépten-nyomon a kirivó dolgok, vagy nem is rinának ki. számomra

Semmit se vásároltam viszont, - a drága belépőjegyen kivül- csak egy mosolygó angyalos kulcstartót!....:)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr488328598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása