erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

Venczel Vera egykor és most

2013. augusztus 20. - gond/ol/a

Venczel Verába majd' mindenki szerelmes volt! - a most neki szentelt Hogy volt! című műsor leitmotívja ez. És a fiatalkori filmjeinek a bevágásait nézve ezen nincs is mit csodálkozni.

Bár most ő maga is szinte riadt és csodálkozó arccal nézeget körül.

Itt vannak az egykori szereppartnerek (Kovács István, Nagy Gábor, Harsányi Gábor, rendezők: Esztergályos , Makk, Zsótér is - Várkonyi csak emlegetésekben, de nagyon.) Érdekes, vagy a sors kegyetlensége ez a nőkkel? de a férfiakon nem látszik annyira az idő múlása...(mégis az átlagéletkoruk rövidebb)..de ők valahogy tovább meg tudják őrizni a fiatalságukat, sőt mintha később érne meg bennük a vonzerő. Venczel Vera valóban elragadó jelenség. Volt? Azért nem mondhatom! Láttam szinte első szerepében a Nyárban , a Pesti Színházban. Csak csodálni lehetett a bűbáját, a mozdulatai könnyedségét, kedvességét... kecsét... És igen, átütő, tiszta, kislányos szépségét! És láttam most, eddigi  legutolsó szerepében a Vörös Oroszlánban, a Vígszinház 4. emeleti háziszínpadán, egy magas széken ülve, többszörös szerepben, egy monodrámában. Brilírozni. Törékeny lett. De épp olyan finom és könnyed mozgású (ahogy lejött az előadás végén arról a magas székről) ..akár egy balerina. És hogy játszott! Hányféle hangon! Színész...

Naiva alkatával nem lehetett könnyű a ragyogó fiatalság évei után, mikor minden elbűvölő, ideális lányfigurát ő alakított. Pontosabban ő volt...Lett is hiátus aztán. Kivárta. Maradt. Megmaradt. Színésznőnek. És egy nagyon kedves, szimpatikus embernek, akinek a szemei talán még nagyobbnak látszanak a lefogyott, összeráncolódott arcában. És épp olyan tisztán ragyognak mint szépsége és fiatalsága teljében.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr318328464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

283390 2013.08.20. 10:02:12

Aliz, szinte sokkoló az illusztrációsorozatod... Nem ártott volna valami átmenet, a képek időrendiségében... Egy színésznőnek a "megjelenése" nagyon fontos eszköz, és ez a hatalmas ugrás az "eszköz elhasználódásában" nem segít a reális kép kialakításában... Természetesen a tehetségét semmiképpen nem módosítja, csak mint mondom, sokkoló...

13282 2013.08.20. 10:23:45

Kokó, engem is! s már egy ideje... Nincs átmenet! Épp ez az... :( És igen, sokkoló! De nem a képsor, hanem a valóság, ami mögötte van.Próbáltam egy kicsit mögé nézni, úgy feloldani is...úgy látszik, nem sikerült...(?) Reggel arra ébredtem, hogy (legalább)a cimet megváltoztatom , nem nevesitem, és azt irom, hogy "szinésznő egykor és most"...de talán épp azért ennyire megrázó a külső változás (ami csak a látszat, a belső maradt, a szemekben!) - mert Venczel Vera annyira KISLÁNYOSan volt szép és sokáig. És hirtelen jöhetett az ugrás... (ez - hadd jegyezzem meg szerénytelenül, de az én esetemben is igy volt: sokáig jóval fiatalabbnak látszottam a koromnál - összetévesztettek a saját diákjaimmal! - és aztán hirtelen lett belőlem , ugrásszerűen - és igen, szinte átmenet nélkül - öregasszony. ).

13282 2013.08.20. 10:56:32

...és még egy (gyakorlatias) magyarázkodás: én a műsorból, a képernyőről illusztráltam!!!! (ezek szerint ott se volt "átmenet" - csupán állandó szembesülés múltat idéző, régi filmbejátszások és a jelen képeivel)

204112 2013.08.20. 12:43:42

Emlékezetem szerint sokáig nem is volt szem előtt. Amikor újból feltűnt a képernyőn - színházba már régen nem járok - , valóban megdöbbentő volt a találkozás. Ritka az a belülről sugárzó szépség, ami az ő sajátja - a szeme ma is rendkívül kifejező. Ezt a külső aszottságot nagy belső érések ellensúlyozhatják. Mint embert, ma is szépnek látom.

13282 2013.08.20. 14:12:48

nyirfa:"Emlékezetem szerint sokáig nem is volt szem előtt." igen, erre utaltam a "hiátus" szóval... a többi megállapitást is próbáltam - nem ilyen pontosan talán - magam is jelezni! Köszönöm árnyaló kiegészitést igy hát! :) megnyugtatóbb az összkép... és igazabb is. Az érettség valóban ott van az évek mögött, amik igy nem csak rombolnak (arcot), de épitenek is! és mélyitenek. Talán a szemei még kifejezőbbek most! és az emberi mivolt.. ami bizonyos szempontból több is mint a csaknői... (erre is próbáltam utalni azzal , hogy egyhelyt nem azt irtam, hogy szinésznő, hanem .szinész - (mint ahogy az igazi női irók is, nem irónők, hanem irók, meg a tanárnők tanárok stb...) - ember(ek).Ez egy szinésznél különösen fontos. És ezt nem csorbithatják az évek,. Sőt.És valóban fontosabb szép EMBERnek lenni, mint ... csak szép nőnek.

11677 2013.08.20. 15:26:11

Tudni kell Róla, hogy sajnos, nagyon beteg!

301782 2013.08.20. 16:02:20

Nagyon szimpatikus egyénisége van, igazán elbűvölő !

13282 2013.08.20. 16:16:25

lord: jaj, ettől féltem kicsit, de elnyomtam magamban ezt a gondolatot, hisz' az "idő eljárt" fölöttünk (is) :( nagyon-nagyon sajnálom....Illetve remélem, hogy mégsem az...! s ha mégis: akkor jobbulást, gyógyulást!

13282 2013.08.20. 16:17:26

valika: igen, és ez állandó tulajdonság(a)! és ritkaság is, ilyen szinten!

Krisztina 2013.08.21. 19:46:37

Kedves Lord! Honnan veszed, hogy Venczel Vera beteg????? :-o

13282 2013.08.22. 00:34:46

...én nemrégiben láttam a Vörös oroszlánban, az az előadás fizikailag is óriási teljesitmény! (nem csak szellemileg , lelkileg)...

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.08.20. 00:40:55

most kapott kiváló művész dijat (de már előbb is az volt:)

Klári Bodó 2016.08.20. 21:38:15

Venczel Vera finom lénye, ereje megvan ma is. Mindig kiváló művész volt, ahogy írod. ( De te hogyan keltesz életre árnyakat: kokó, Valika, lord, nyírfa, még az avatarokra is emlékszem a nolblogból...)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.08.21. 18:08:46

@Klári Bodó: ...én az egész nolblogomat (kettőt is) (miután bejelentették likvidálását) áthoztam ide (okulva a freeblog elvesztésén... igaz, ők be se jelentették...a blog.hu megkönnyitette a dolgomat,, nem volt olyan nehéz... a képeket is átmentették, a hozzászólásokat is, de csak számokkal (meg át is kellett nevezni a blogjaim, technikai okokból) Örültem, hogy igy is sikerült a mentés. de valójába eléggé elvesztettük egymást. A folytatásnál már nemigen találom őket (ők se engem)

Klári Bodó 2016.08.21. 19:27:30

Nem baj, így is nagy öröm néhány régi ismerősre rátalálni.
süti beállítások módosítása