erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

a legnagyobb szobrász, akit valaha láttam...

2019. december 11. - gond/ol/a

 

..háromszor is,életemben


az ilyen nagy művészekről azt hiszi az ember, hogy már életünkben halhatatlanok, de úgy látszik mégsem, letelt az idő 97 év...gazdag az élete valóban  a művei, azok élnek, s micsoda művek!

először vagy ez volt másodszor?, szóval Makón kétszer láttam, és egyszer Ópusztaszeren...

Makón volt egy kiállítása a múzeumban, ahol a Radnóti szobor makettja is ki volt állítva meg az Erőltetett menet,s rám mély benyomást tett mindkettő , verset is írtam "hozzá", mármint a szoborhoz:






de nem mertem neki odaadni, s még csak beírni se a vendégkönyvbe

elérthetetlen messzeségként állt előttem a kiállitóterem közepén, még csak a közelébe se mertem menni....



aztán a Bartók szobrát avattuk a Szegedi utcai  iskola előtt, zuhogó esőben.... valami KISZ vagy pártfunkcionárius mondott beszédet , s a feje fölé ernyőt pakoltak, ő valamivel távolabb állt tőlük, kucsmában. ázott... senki nem törődött vele (én meg szégyelltem magam, miért hagyják ázni....)


harmadszorra már lányom is nagy volt, Ópusztaszeren, épp előttünk állt, és egy riporter invitálgatta riportra, szerényen és elutasítóan  csak annyit mondott (akkor még le se leplezték a szobrát ): majd a szobor

igen, bár nagyon jól tudott beszélni is, igazán a szobrai beszéltek helyette+

s micsoda beszédes szobrok !!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr4515347994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása