erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

hol van Ámos Imre?

2013. november 03. - gond/ol/a

a Rumbach Sebestyén utcai kiállításon bujdokolt....

kortárs műalkotásreflexiókban  is (de  képei a Nemzeti  Galériában Chagall-lal közös kiállításon is megtekinthetők...!januárig...)

mivel előbb (október 31-én)zárt a Rumbach utcai, oda mentem...

sajnos a 4 órai zárás előtt nem sokkal értem oda,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

és olyan sötét volt már a zsinagóga belseje, hogy a pénztárnál le is akartak beszélni, mondván,

úgyse fogok látni semmit

(korán sötétedik, és nincs világitás),

azért bementem, ha már eljöttem, bár valóban alig láttam valamit, nagyon elhanyagolt állapotban van a zsinagóga, belül, csak az üvegablakai világítottak,


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

meg a fontos feliratok...

a műveket úgy kellett kisillabizálnom, (Ámos képei ismerősek)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a kortársművészekével ismerkedem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

de utólag jutott eszembe, hogy talán ez a lepusztult, de  pusztulásában is értékeket felmutató környezet, önmagában is "illett" a témához... a holokauszthoz... aláhúzta, atmoszférikusan be is keretezte a műveket...

megerőltettem a szemem, sajnos a lapokon felfüggesztett írói kézírásokat nem tudtam elolvasni... de lett egy album, ott majd biztos megtalálom ... és legközelebb a Nemzeti Galérában megnézem az ámosokat... is, világosban...

de én (se) tudok elvonatkoztatni (nem is kell) a sorsától, meg apám sorsától, hasonló korúak voltak, és mindkettőjüktől (és még hány sorstársuktól!) elvették az életet, hasonló, szörnyű körülmények között.... életük, sorsuk töredék maradt.

hol vannak?

s kitől kérdezzük, harsogjuk, hogy hol a testvéred...?

(egyébként ez a kiállítás címe is - közös felelősségre figyelmeztet, és szolidaritásra) köszönet érte.)

meghallják-e (káinok, vagy fiaik)...  hányan... s talál-e ...merül fel a kérdés

ez egy vándorkiállítás, valóban sokan látták, és az Evangélikus Egyház szervezésében... "

"Felvállalva azt a bűnös mulasztását, hogy a Holokauszt idején - bár sokan voltak, akik kiálltak üldözött embertársaikért - mégsem viselkedtünk testvérek gyanánt." (Galambos Ádám kurátor)

..jut eszembe, ma egy másik templom előtt Horthy mellszobrot avattak! (igaz voltak ellentüntetők is, kétszer annyian.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr548328546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14742 2013.11.04. 10:10:22

Aliz! Elvittem a "Zsidó múlt" elnevezésű facebook oldalra! Köszönet a tájékoztatásért!:)
süti beállítások módosítása