erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

örök tél

2019. december 10. - gond/ol/a

 

előbb jött el a film női főszereplője díjazásnak a híre, mint maga a film, s hogy mi is az... a neten korlátozott ideig meg lehet(ett) nézni, de valahogy nem fűlt hozzá a fogam (örök tél..már a cim se)

aztán telefonált Kanadából unokanővérem,s mondta épp tegnap látta filmet, és nagyon érdekli a véleményem , nézzem már meg, mindenesetre nagyon felkavarta, ugyanaz illetve hasonló történet mint a mienk (zsidóké, amit a svábokkal tettek  az oroszok),de ő pl a Sault se látta...

nahát azt csak meg kéne neki nézni, én úgy vagyok vele, hogy nem nagyon bírja a gyomrom az ilyen témájú filmeket,a Sault is nehezen bírtam végignézni, de a zsidó témájút becsületből , érintettségből megnézem,..mást? Szolzsenyicint még a 60as években az egyetemen olvastam, a gulagról, tudtam, hogy volt s hogy (Ivan Gyenyiszovics egy napja) node nem érzem kötelezőnek felbolygatni magam...velük

aztán mégis,,, igaz több részletben, volt úgy , hogy 9 percnél nem is bírtam tovább....

szörnyű

tényleg nincs nagy különbség, csak itt oroszok ordibálnak, nem németek (magyarok)  s kevesebben vannak, s többen is maradnak életben, no hát mert nem direkt az elpusztitásuk a cél, hanem a bányamunkájuk, az csak úgy mellesleg történik meg a borzasztó, embertelen körülmények miatt, s jóval kisebb arányban....

bár szerintem több hiteltelenség is lehetett a filmben, nem akarok kicsinyes lenni,de az az élementő cigaretta? lehet egyáltalán bányákban cigarettázni?

vagy a tifuszos néma  lány esete, azt mondták neki ha állni tud, dolgozni is, holott nem tudott állni, feküdt....meg az a farkas honnan került elő?

és az a szinte  egy férfi a nők közt?

nade az egész lényegében sajnos hihető volt, ha a részletek nem is.... (s volt benne két emlékezetes álomjelenet,ami a legvégén költőien visszaköszönt)

nomeg a szerelmi szál....az külön elemzést érdemelne, s  én Csányinak is adtam volna valami díjat




december 6

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr7615346232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása