erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

költészetnap makói módra

2019. április 12. - gond/ol/a

mikor megláttam a két üres széket mikrofonnal ellátva a színpadon, már sejtettem, hogy ...

 

 

 

megint a polgármesterasszony nótázása és gitározása  lesz a megnyitó attrakció, (némi de nagyon is kellő segédlettel), szerintem valaki megmondhatná neki, hogy ez nem ildomos, hiába a jószándék, különösen akkor, ha valaki hamisan énekli el még a kertész leszeket is....József Attilától, s közben minket is éneklésre buzdít (de hiába, nem lehetett kikorrigálni a magas hamis hangokat, s az a baj, hogy én hamisnak érzem a két dal közt eldeklamált "prózá"ját is...)

 

node ne kicsinyeskedjünk, tele volt a Hagymaház, igaz nagyrészt a közreműködő Forgatós együttes hozzátartozóival,, kicsikkel nagyokkal, akik koruknak megfelelően viselkedtek, azaz éppenséggel nem "viselkedtek"...

 

de a lényeg jól lement minden...

 

a Makói Medáliák újabb, 2005. óta  már 15. kitüntetettel gazdagodott

 

 

 

most Vajna Ádámmal (első kötetesek , nem nagyon ismertek, tulajdonképpen a laudációk mutatják be őket, mely ezúttal is lányom tollából keletkezett, érdekes volt (Gerzanits Nikolett jól olvasta fel ,

 

 

megint csak (lányom bár kuratóriumi tag, nem igen tud jelen lenni személyesen is, mert épp Budapesten szerepelt a versmaratonon... (helyszíni közvetítését én se láttam-hallottam, de másnap reggel megtaláltam az anyagot, nagyon klassz dolgokról, beszéltek, és egy Tandori gyakorlatot olvasott fel az Év versei antológiából)

 

itt elhangzott a díjazott egy verse is, egy gimnazista lány jóvoltából

 

és pluszként átadták Janáky.Mariann egyéni civil kezdeményezésére egy új díjat, Osváth Ernőről elnevezettet, a legjobb szerkesztőnek, ki ezúttal a Műút szerkesztője Jenei.László..

 

no és eztán következett, az, amiről legszívesebben nem is írnék, bár nagyon jelentős eseményként lett beharangozva és bizonyos szempontból az is

 

József Attila életet (és halálát)  akarta színpadra vinni a Forgatós táncegyüttes, és valóban nagyon szép és látványos elemekkel, csak egy dolog zavart, hogy sem milliőjében se szellemiségében ez nem József Attila volt   (nem is tudom, véletlen keveredett bele egy Juhász Gyula vers, az eltévesztett nyakkendős, kézi gesztusával is pedig?)

 

azért szép volt (s volt pár felejthetetlen jelenetsor, pl a színes forgók árulása, a Mama reminiszcencia a lepedőkkel....)

 

 

este keseredtem el igazán, 6 után, elkanyarodtam József Attila megkoszorúzott  szobra és a Szépség koldusa relief felé, hát szét voltak taposva, a kálák , még 8 óra se telt el, míg odatették...keréknyomot is láttam

 

 

igen a Szépség koldusán járhattak a barbárok...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr9014761124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása