erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

HOGY IS VOLT 1960BAN,

2022. március 10. - gond/ol/a

 

Van ez a kollektiv blog. "Hogy is volt?" a hivó szó egy-egy évszám, most 1960-nál tartanak... kedvet kaptam hozzá... (egy  résztvevője kommentje nyomán...) hiszen tele vagyok az emlékeimmel: fotókkal (akkoriban még dátummal is elláttam a hátoldalán), meg voltak ilyen naptáraim, ahova szorgalmasan bejegyezgettem apró gyöngybetűimmel a napjaimat (előre is a tennivalókat, meg utólag is...) 

 

node egy évet hogy is lehet egy bejegyzésbe szoritani? (ezt még gyakorolni kéne)

lapozgatom a notesznaptárt... a napjaimról nyilván a lényeget irtam..., de minden napról, az sok! de a végén van még egy "kivonat" is, aminek címe: 1960 legjelentősebb eseményei (igaz, csak fél évig vezettem...)... ilyet látok benne, hogy I.30. bizonyitványosztás:"kitűnő" vagyok. (mintha lettem volna más... pedig ekkor már 3.-os gimista voltam), aztán február 6 : konzi indexbeirás: "kitűnő" (ott azért voltam más is emlékezetem szerint), aztán március 2-án megnyertem a gimnáziumi szavalóversenyt, március 10-én a járásit is, április 27-én a József Attila ünnepségen sorozatos szereplések (beugrással is), sikerekáprilis 30-án gimnáziumi hangverseny (zenekarban hegedültem, szólóztam is, szavaltam, április 26-án szavaltam a  Hazafias Népfront gyűlésén, május 1-én a Májusi ódát szavaltam Juhász Gyulától az erdőben, május 2-tól menzás vagyokmájus 6 újságcikk: pályadijat nyertem (megyeit) egy irodalmi pályázaton, junius 20. évzáró (micsoda iskolaközpontúság!) egyébként január 11-hez is azt irtam be, hogy 1960 első tanitási napja. Holott talán inkább azt kellett volna, hogy 17. születésnapom!

Aztán felsoroltam milyen filmeket láttam( moziban! ma már egy mozija sincs Makónak, szinte minden filmet megnéztünk, csak a 18éven felülieket (én) nem, de azt anyu mindig elmesélte. Többnyire oldalülésen ültünk, az olcsóbb volt, és jól lehetett látni...) Miket is néztünk?(csak tallózok): Szegény gazdagok, Emberi sors, Gyalog a menyországba, Szent Johanna (Jean Seberg) Két emelet boldogság, Vörös tinta, Fehér vér, Ilyen nagy szerelem, Borús reggel, Különös hajótöröttek, Rangon alul, Mozart (nagy élmény volt! Oscar  Wernerrel) Háború és béke (az amerikai; Audrey Hepburn-Natasa!) Fapados szerelem, Az Eiffel torony árnyékában (Jean Gabin), Légy jó mindhalálig, Fűre lépni szabad, A Noszty fiú esete Tót Marival, Ellopták a hangomat, Kenyér, szerelem, és (Sophia Loren, Vittorio de Sica), Nagy Caruso (Mario Lanza), Rowere tábornok, Ballada a katonáról

Egyéb kultúrális élmények (főleg rádiós - tévénk még nem volt!):Szentivánéji álom (rádiószinház!), Verdi: Rigoletto,  Csehov: Cseresznyéskert, Weber: Bűvös vadász, Tizenkét dühös ember, Puskin: A postamester,  Amerikai Elektra, Rossini: Sevillai borbély (ez a makói kultúrház színpadán!) Erkel: Hunyadi László (szegedi szabadtérin) FOTO

1960-ban olvasott könyvek(részben): Mikszáth: A Noszty fiú esete,  Sólem Álechem: Énekek éneke, Victor Hugo: Nyomorultak, Anne Frank naplója,  Stefan Zweig: Sakknovella,  Illés Béla: Vigszinházi csata,  Bertold Brecht: Állitsátok meg Artuto Uit!,Solohov: Emberi sors, Stendhal: Pármai kolostor, Jókai: Egy magyar nábob, Mikszáth: Különös házasság, Móra: Ének a búzamezőkről, Paul Gerardy: Szerelem, Móra: Aranykoporsó, Ignácz Rózsa: Prospero szigetén, Kovács Judit: Mai lányok, Dénes Zsófia: Egy fejezet Ady életéből, Móricz: Elbeszélések, Pillangó, Kaffka: Szinek és évek, Lányok könyve, Longosz: Daphnisz és Chloé,  Babits: A gólyakalifa, Tolsztoj: Háború és béke, Eötvös: A falu jegyzője, Hatvani: Irodalmi tanulmányok, Dosztojevszkij: Fehér éjszakák

(És még felírtam a fiúk nevét, akik tetszettek:),

aliz2. :: 2011. márc. 9. 1:07 :: 5 komment :: Címkék: emlekezesfilmiskolakonyvmult

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr4517777596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása