erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

egy töredékkiállitás

2015. július 15. - gond/ol/a

a Néprajzi Múzeum impozáns épületét már többször megcsodáltam, kivülről, de  most bent néztem meg egy kiállitást, amiről szinte véletlen lett tudomásom, bár nem egészen új... Kő kövön a cime (hááát a folytatás nem kellemes:nem marad(t).) ...a vidéki zsidóság (egyes települések szerint (Pápa, Gyöngyös)- tehát töredékesen) a téma, és valóban néprajzi , kulturális szempontból.... és persze a múlt, egy nagyban vagy itt teljesen?!)letűnt kultúra megidézése ez, bár az utolsó és érdekes teremben mai diákok vallanak szavakkal, filmekben és tárgyi emlékekben a zsidóság(uk)ról...


tehát akkor remélhetően, mégse a múlt van csak itt (bár ők fővárosiak, a Javne iskola tanulói...) én - még - élő vidéki ("töredék")zsidó mivoltomban bóklászok itt, sok ismerős de némi számomra is  új ismerettel is találkozva, rá-rácsodálkozva...



még akkor is, ha a szombati asztalnál, amit digitálisan szerkesztettek meg, felső vetités nem indul be rendesen, még ha körbe is üljük



(de sebaj, előtte való nap igazi szombati kiddus asztal mellett ülhettem  éppen:), s ez az "igazi"... mégiscsak élnek a hagyományok! (igaz ez se vidéken volt....)



 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr268329026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

301782 2015.07.15. 07:11:43

Egyik kedvenc múzeumom a Néprajzi. A másik az Iparművészeti, de ezt csak úgy mellékesen mondom. "mégiscsak élnek a hagyományok! (igaz ez se vidéken volt....)" A zárójeles félmondat miatt idéztem. Sokatmondó, bizonnyal saját tapasztalataid mondatják....

13282 2015.07.15. 10:09:54

én (eddig) elhanyagoltam ezeket... :( a zárójeles rész nem csak saját tapasztalatból látható, tény, a vidéki zsidóság sorsa...

13282 2015.07.15. 10:12:03

bár azért nagyobb vidéki városokban pl Szegeden is van hitközségi élet..... (csak korlátozottabban)
süti beállítások módosítása