erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

5778

2017. szeptember 23. - gond/ol/a

Shana Tova! Boldog 5778. évet, mindenkinek...
(annak is akinek a naptára nem igy számolja:)
mert ez az ünnep a világteremtés évfordulója is, és erkölcsi alapja a felelősségünk tudata (Isten és ember előtt)




az ismert szokásoson túl (ami a mi újévi ünnepünk lényegét illeti, tehát, hogy ilyenkor nem vigadunk, hanem magunkba szállunk, önvizsgálatot tartunk, ha valakit megbántottunk volna, attól bocsánatot kérünk.... és főleg önvizsgálatot tartva, megnézzük mit csináltunk rosszul az elmúlt évben...stb...
számomra ez a fontos félmondat hangzott el, hogy azt is megvizsgáljuk,

mit nem tettünk, amit megtehettünk volna, illetve amit pedig meg kellett volna tennünk


nahát én ezzel a félgondolattal inditom az én 5778.évemet (hogy úgy mondjam, mert bennem a szándék sokezredes szándék) (Adytól szabadon...)


tehát ajánlom én is mindenkinek:

amit megtehetsz, tedd is meg!

(nekem, személy szerint,  sok a pótolnivalóm...


 


őseimhez képest is(akik pl ennek a zsinagógának alapitásában is tevékenyen részt vettek, Szegeden - 1903-ban
meg azéban is ami Makón (1914-ben) ugyan sajnos már nem áll, csak az emlékjele, de  abban azért én is részt vettem,,,(2014) (azaz 5775-ben) ... nade mennyi mindent kellene még tenni... más, egyetemes vonatkozásban.  is...Hadd tehessem, 5778-ban) ...

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr1412887732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása